Eirik Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Blir vanskelig med god gjennomstrømning når jeg ikke får noen hull i front. Hvis jeg kunne fått GPU passivt kjølt så ville jeg jo kunne putta inn en ekstra vifte. Jobber med å skaffe litt greier, så vi får se hva det blir til Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hah, gøy! Du skriver utrolig godt, så det hele er veldig interessant (og morsomt) å lese. Ikke minst lærerikt for oss nykommere innen hardware. Du kan jo gjøre det hele perfekt og legge inn noen spoilere her og der med litt dypere (og enklere) forklaring på hva du faktisk driver med. Skal følges med på! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Tusen takk for det Hva tenker du på ang. dypere forklaring? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Det er vel for det meste ordforklaring på de forskjellige begrepene og navnene du bruker, som termiske matter, "derf" osv. Hadde gjort det hele enda bedre, og veldig lærerikt! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Lovende, lovende. Selv om dette blir et lavbudsjetsprosjekt, så lover ting godt for det. Men har du tenkt på å få tak i en billig slim-DVD-brenner? Og kanskje erstatte skjermkortet med et billig og kjølig ATI-kort med god HD-akselerasjon? Og kanskje klokke ned CPU litt (tipper at en 2gHz P4 + et godt skjermkort drar HD ganske så bra) for bedre temperaturer? Blir kanskje litt dyrere med om du skal gjøre som jeg har foreslått, men i mine øyne er det verdt det. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Det er vel for det meste ordforklaring på de forskjellige begrepene og navnene du bruker, som termiske matter, "derf" osv. Hadde gjort det hele enda bedre, og veldig lærerikt! Skal gjøre det Må innrømme at "derf" mest sannsynlig er leif, og skal være "derfor" Setter veldig pris på denne type tilbakemeldinger! Lovende, lovende. Selv om dette blir et lavbudsjetsprosjekt, så lover ting godt for det. Men har du tenkt på å få tak i en billig slim-DVD-brenner? Og kanskje erstatte skjermkortet med et billig og kjølig ATI-kort med god HD-akselerasjon? Og kanskje klokke ned CPU litt (tipper at en 2gHz P4 + et godt skjermkort drar HD ganske så bra) for bedre temperaturer? Blir kanskje litt dyrere med om du skal gjøre som jeg har foreslått, men i mine øyne er det verdt det. Tanken har helt klart streifet meg. Spesielt er muligheten for lyd gjennom HDMI veldig fristende. Jeg jobber med litt spons her og der (selv om jeg sa at jeg ikke skulle det). Nedklokking blir det nok helt klart Gode forslag. Hvis folk har flere, så vil jeg mer enn gjerne høre Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Et kjapt spørsmål, hvor er det dere egentlig lærer det meste rundt bygging og hardware? Jeg har veldig lyst til å bygge mitt egen kabinett en gang, men finner så lite informasjon rundt det. Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Et kjapt spørsmål, hvor er det dere egentlig lærer det meste rundt bygging og hardware? Jeg har veldig lyst til å bygge mitt egen kabinett en gang, men finner så lite informasjon rundt det. Kan helt fint montere pcen din på en planke er ikke så veldig mye man egentlig må kunne for å bygge ett kabinett, så lenge alt av hardware er koblet til vil det stort sett funke uansett hvor du skrur det opp hen.. begynn å sjekk ut worklogs, eller bare spør folk om råd om hvordan de ville gjort ting Bra skrevet worklog så langt Wikipedersen, alltid bra å se noen tar seg god tid på skriverier =) Endret 13. juli 2009 av grevaeg Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Fantasi er et nøkkelord. Bare start. Så finner du en grunntanke eller et design.. Deretter får du en million ideèr. Hvordan man skal få det til kommer i andre rekke Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 På tide med: Update #3 Kommenter please Lenke til kommentar
KKake Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Ble bra den lakkeringen der. Mye bedre enn på mitt skateboard-prosjekt. Gleder meg til å se mer av prosjektet, spesielt når plexiplata kommer på. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Takker. Nå har vel du noe som er en smule vanskeligere å lakkere også Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Hva mener du med "holde boksen i bevegelse"? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Ikke hold den mot et punkt over lengre tid Beveg dem fram og tilbake mens man sprayer. Du ser teknikken i videoen Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Fin lakkering! Hva slags farge skal glassplaten ha? Hvem er det du driver å ordner sponsoravtale med? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Ikke hold den mot et punkt over lengre tid Beveg dem fram og tilbake mens man sprayer. Du ser teknikken i videoen Ah, nå forstår jeg. Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Edit: spurte om hvor mye du betaler per boks på europris.. men viser seg at det lønnes å lese HELE loggen nøye, og ikke bare scrolle nedover alle bildene veldig stilig build forresten Endret 19. juli 2009 av christhenoob Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Fin lakkering! Hva slags farge skal glassplaten ha? Hvem er det du driver å ordner sponsoravtale med? Den skal være svart Har en liten samtale på G med Artic Cooling. Håper på en løsning til GPU-kjøling. Vil gjerne ha det passivt. Vurderer også sterkt å skjite i helle 6800-opplegget, å gå for et billig Ati kort. Dette gir jo også mulighet for lyd gjennom HDMI... Takk for fine kommentarer Lenke til kommentar
Botnevik Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Hvorfor skal du ha det hvit? just asking.. hehe. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Wikipedersen, Wikipedersen.. Jeg vil lage barn med deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå