LirkoB Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Heisann. Jeg har i disse dager klart å bli solbrent fra brystkassen og rundt på ryggen. og dette svir noe inn for j*****.. Jeg har smurt på aloe vera, prøvd å fyre på Naturell Yoghurt og til og med tatt isbad.. men ingenting av dette lindrer smertene. Mens jeg skriver dette innlegget ligger jeg og vrir meg i smerte.. Er det noen som har noen bra tips, for hvordan jeg kan dempe smertene litt? - På forhånd takk, LirkoB Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Paracet. Ble skikkelig forbrent tidligere i sommer, det var visst ikke så mye man kunne gjøre med det, bortsett fra hydrokortisonsalve, som kan være verdt et tips. Men før jeg fikk tak i det, var smertene der kun når jeg hadde på fuktighetskrem, så jeg vet ikke om det hjelper mot det. Det hjalp huden ihvertfall. De fleste bedøvende salver som funker er dessverre reseptbelagte, men du kan jo prøve paracetamolsalve, "Zon - hvorfor behandle heeele kroppen" eller noe sånt. Men apoteket åpner jo ikke før mandag... Naturell youghurt er det kjerringrådet jeg synes funket best. Lar du den størkne? Kalde omslag med 50/50 vann og melk skal visst og være verdt et forsøk. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Hei Da jeg var i Jordan var jeg dum nok til å ligge i solsteika uten bruk av solkrem, og ble solbrent alle andre steder bortsett fra der badebuksa var.. prøvde åsså aloe vera, men følte åsså at det ikke hjalp Men uansett hold deg inne eller hvis du absolutt må ut, så vær i skyggen. Det er egentlig ikke så mye å gjøre, annet enn å la kroppen ordne det og det tar litt tid. Men etter noen få dager er det nok bedre ska du se Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Paracet lindrer det meste. Lenke til kommentar
LirkoB Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 Har nå fyrt ned på x-antall paracetter.. Kjenner ingen forbedringer, bare en helt jævlig smerte. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg synes det er godt å dynke en t-skjorte i iskaldt vann, og enten ta den på seg normalt, eller bare legg den over det området som er solbrent. Husk klær på overkroppen når du skal ut i sola igjen, og vær forberedt på at det er vanskelig å sove med slik smerte Ikke bare pga smerten i seg selv, men en miste bevegelse svir sykt mye der hvor man er solbrent. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Regner med at solbrentheten har gitt seg litt nå Åssen går det nå? Lenke til kommentar
Pandaboy Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Aftersun fra Pizbuin fungerer ypperlig for meg. Den har en kjølende og fuktighetsgivende effekt. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) mange gode tips sålangt, men jeg vil si det beste tipset ville være: ikke sol deg mer. det hørs ut som du er i store smerter. blemmer? o.0 med mindre du er kraftig brent så er det ikke så mye å syte over. bare ungå å vri huden der den er brent. ellers likte jeg paracet løsningen Endret 10. juli 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Smør på et heftig lag med aloe-vera, kle inn området som er smurt, i plast (så det ikke skal søle), drikk deg hemningsløst full, legg deg. Gjenta dette til det er over. Endret 10. juli 2009 av christer-R Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Smør på et heftig lag med aloe-vera, kle inn området som er smurt, i plast (så det ikke skal søle), drikk deg hemningsløst full, legg deg. Gjenta dette til det er over. er vel heller vanskelig å kle hele kroppen inn i plast. kan ikke anbefalle det heller, antagelig vil han få problemer med overoppheting. Aloe Vera er mitt beste tips ihvertfal, men det er ingen veldig gode tips, huden er ødelagt når den er solbrent og det er vondt. ingenting å gjøre utenom smertestillende, ikke at det vil hjelpe i lengden heller... mild avkjøling av det værste kan hjelpe midligtidig. Lenke til kommentar
bestvenn Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Jeg har blitt solbrennt fra arma og ned... det har gått bort med det klør! Har dere noen tips??? Håpe det Takk! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Aloe vera, yoghurt, kortisonsalve Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 (endret) Ta på deg solkrem nå , jeg tuller ikke det hjelper utrolig mye lindrer smerten bedre enn paraset Endret 26. mai 2012 av Lineplx Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Problemet med aloe vera er at det er utrolig mye lugubert på markedet. Innholdet er ofte av dårlig kvalitet fordi råvarene er dårlige og feil behandlet i tillegg til at de er strekt utvannet. Har du en god aloe vera så kan du få en god effekt. Dette er en av få ting som både lindrer og reparerer uten å være giftig. Du må nok også smøre deg inn med litt tålmodighet. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Varm opp bladet på en kvass kjøkkenkniv og kutt forsiktig av den solbrente huden. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Problemet med aloe vera er at det er utrolig mye lugubert på markedet. Innholdet er ofte av dårlig kvalitet fordi råvarene er dårlige og feil behandlet i tillegg til at de er strekt utvannet. Har du en god aloe vera så kan du få en god effekt. Dette er en av få ting som både lindrer og reparerer uten å være giftig. Du må nok også smøre deg inn med litt tålmodighet. Tråden er fra 2010 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Tråden er fra 2010 Da trenger man destro mindre tube med tålmodighet Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) God krem av noe slag, og så smør man Vaselin over. Endret 29. mai 2012 av del_diablo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå