Nitrius Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Lurer på en ting, når harddisken blir slått av og på, ved at den slås av via denne funksjonen og du igjen slår den på ved å gå innom for å kopiere filer eller lignende, har dette noe å si på harddiskens levetid i det lange løp? Er greit at denne funksjonen sparer strøm/varme, men hvordan liker diskene og bli skrudd av og på slik? Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg er litt usikker på om jeg skal skru av eller på denne funksjonen. På den ene siden så er det jo greit at man sparer litt strøm samt for kjølt ned disken litt mens den ikke brukes, men på den andre siden, så høres det ikke ut som det er helt godt for disken at den blir skrudd av og på hele tiden. Hva mener dere? Og hva har dere satt innstillingen til? Endret 4. juli 2009 av Nitrius Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Mener å huske at harddisker har det best med en gjevn temperatur over lengre tid enn å ha svingninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå