Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog & Showcase - Toyota Supra MKIII

Anbefalte innlegg

Hvis du ser litt oppover på forrige side så ser du bilde av en LSD diff jeg nylig har kjøpt :) Er åpen diff nå, grunnet org. ikke-turbo bakstilling.

Men, denne bilen skal nok holdes for det meste unna bane og drifting. ;)*host* Har nettopp kjøpt en til supra mk3 som skal bygges til banebil *host*

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Lenge siden det har skjedd noe her.. glemt å poste en oppdatering ser jeg. :)

31. oktober 2010

Ble ferdig med motorrommet for en stund siden, men ettersom jeg ikke har fangerne etc så har bilen stått mye stille. Banebilen ble ikke noe av, ble for dyrt, så den selges ut i deler. Mye interiørpaneler på den var bedre, så skal byttes over på min, samt skal ha spoileren, og da blir det til å bytte bakluka(grunnet borrehull og forskjeller på undersiden, så 3 delt går ikke på bakluka jeg har nå).

Har kjøpt litt gromdeler fra StianMK3, som skal monteres i vinter. Driver for tiden å leter etter et verksted å leie sammen med noen kjente. Skal altså ut med motoren i vinter, bytte til poly-foringer på alt understell, demontere, sandblåse og lakke mye understell. Skal bytte over blokka fra "banebilen" og bruke på min, grunnet at på min så er det en skade ved oljetrykksensoren som det er brukt kjemisk metall på, er absolutt ikke happy med det. Så skal sandblåse, lakke, slipe evt borre/hone den andre blokka, og enten bytte over inmaten eller kjøpe smidd oppgradert.

Bilde av funksjonelt og ferdig motorrom. Som sagt så skal motoren ut i vinter, da skal motorrommet samtidig lakkeres.

245.jpg

Slik den står i oppkjørselen for tiden. Trist syn, skulle gjerne hatt en garasje å skru på bilen i! Er mye som skal gjøres..

Ellers så var jeg ute og testet boost controlleren for noen uker siden, var på tyrigrava og der var det selvsagt en spiker/noe spisst, så punkterte, så derfor vinterhjul er satt på bak.

246.jpg

Delene som er kjøpt fra StianMK3. kamdeksler med AN16 koblinger, spunnede slanger, custom catchtank, PPF dumpventil, oljefilter forflytter

247.jpg

Greddy 14-raders oljekjøler, custom bunnpanne med 2 ekstra liter chamelon lakkert.

248.jpg

---------------------------------------------

I dag:

Tok over et verksted i januar, som jeg leier med 3 andre. 100 kvadratmeter, isolert, etc.

Mørkt bilde, ser ikke mye av bygningen.. men er hovedsaklig et oppusset lager/låvebygning, ingen naboer i nærheten.

verksted-1.jpg

På en eller annen måte har 3 MK3er klart å samle seg i denne garasjen.. innerst er en kamerat sin, så min til høyre, og Sveinung(forumbruker) sin er nærmest.

verksted-2.jpg

Min MK3 under arbeid. Ekstra 7M-GTE og R154 stående.

verksted-3.jpg

Slik ser delehyllen ut for øyeblikket. Dette er omtrent halvparten.

verksted-4.jpg

Motorrom.

verksted-5.jpg

Endret av Scotty
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Her er det hvertfall ikke mye aktivitet... må bli flinkere til å oppdatere.

Har i grunn ikke skjedd så mye, driver å setter sammen motor med litt nye deler etter lakkering av motorrommet, for så diverse paneler, interior og slikt.

Noen teasere..

249.jpg

250.jpg

251.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Årets første kjøretur. Til nærmeste bensinstasjon og tilbake.. :)

Ingen lekkasjer, men virker som at bremsen v/b henger, kom litt røyk derfra når jeg stoppa opp, så er sikkert stempelet som står fast..

Beklager mobilkvalitet..

258.jpg

Lenke til kommentar

Bilen er vel verdt ca halvparten om den ikke er ferdig så er nødt å gjøre ferdig før salg ;) Selges pga jeg ønsker en nyere påitelig bil til bl.a. pendling. Skal selvsagt ha noe morsomt prosjekt på siden også, men i en lavere prisklasse(importere veteran fra sverige).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...