Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog & Showcase - Toyota Supra MKIII


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Veeldig lite som har skjedd i tråden her. Skal prøve å bli flinkere til å oppdatere. Har vært i en periode med mye frustrasjon, hadde endel uflaks for å si det sånn. Mulig jeg setter meg ned en dag og skriver litt om hva som har skjedd siden siste update. Frem til det så poster jeg et bilde av bilen.. i fungerende stand :) Fikk den på veien for et par dager siden. Ble nye (midlertidige) felger :)

 

Supraa.jpg

 

Også en kjapp film:

 

http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=10150202885350542&ref=mf

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nye toppakninga røyk for en liten stund siden pga overoppheting etter at en kjølerslange røyk. Så har fått toppen slipet, så ny pakning.. jobbet litt i dag. Har ikke noe hastverk ettersom jeg venter på overhalingskit fra USA til turboen..

 

Har ellers fått en ny pillar pod i posten, ble bare til å ha 2stk målere, og nå kan jeg ha det originale håndtaket, så ser litt bedre ut.

 

Alle bildene er klikkbare for større oppløsning!

 

197.jpg198.jpg

199.jpg200.jpg

201.jpg202.jpg

203.jpg204.jpg

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gjort litt i helgen nå..

 

Turboen er blitt overhalt av GIK Turbo. Fikk først høre at det var relativt billig ettersom jeg hadde alle overhalingsdelene, så det ble kun kun timespris å betale og det var sikkert ikke mer enn en time eller to sa dem.. hadde avtalt å sende beløpet og turboen i oppkrav.. såklart får jeg en regning på 6000kr?? Vurderte å kjøpe 57 eller 60 trim turbo fra statene til en billigere penge.. men må isåfall vente lenge, så da ble det til å hente på posten. Ellers er motoren satt sammen, startet opp for et par timer siden. Tok også å dro nye kabler til bankesensorene for å eliminere problemet og feilmeldingen. Er litt småfiks igjen, men håper å ha den på veien igjen enten i morgen eller tirsdag :)

 

Alle bildene er klikkbare for større oppløsning!

 

205.jpg206.jpg

207.jpg208.jpg

209.jpg210.jpg

Lenke til kommentar

Det syntes jeg var en ekstrem pris? Ihvertfall om du gav dem alle delene og slikt i tillegg. Jeg ville personlig ha klagd på dette, og bedt om en grundig bregrunnelse.

 

Uansett så den jo strøken ut, og tipper den er like god som en ny en! Turboer er jo vanvittig dyrt i utgangspunktet!

 

Dette blir bra, har du planer om å benke og mappe den også?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De klarte ikke komme med noe spesielt god begrunnelse, de brukte så så mange timer på den, lakkerte, sandblåste osv, så ble det til den prisen. Særlig skuffende med tanke på at de hintet til en helt annen pris tidligere. Kunne tenke meg å benke etterhvert, mapping tviler jeg på at det blir særlig av. Videre modifikasjoner blir nok ikke mer enn 550 dyser og lexus AFM(har liggende) og 1 bar, som blir litt over 300hk.

 

-----------------

Update

----------------

 

Ikke så mye som skjer..

 

Har foreløpig hatt bilen 110% feilfri siden 25. juli :) Kjørt den til jobb hver dag! Ingen olje, vann eller vakuum lekasjer. Nå som turboen var overhalt så har jeg begynt å treffe original fuel cut i blant, ca 0.7 bar. Får se om jeg tar meg penger til å kjøpe 550 dyser, har lexus afm liggende.

 

Fikk forøvrig nettopp litt shopping trang.. kjøpte meg litt snax. :)Bee*R Rev Limiter og Line-Lock.

 

Neste blir til å kjøpe radiator + doble 12" elvifter(inkl shroud).

 

Tok ellers et kjapt bilde på jobben. Bare litt rengjøring etc. Brukte slik "tornado" som går på trykkluft og fornyer skinnsetene noe som gjør at dem holder seg bedre, og ikke får særlig flere rynker, fungerte ypperlig. Har også byttet ut sidepanelene i dørene som var ødelagt pga høytalere var montert der, og kjøpt en Sony XAV-W1 2-din spiller, og til slutt ryddet endel ledninger og fått de originale høytalerne i døra til å fungere.

IMAG0143.jpg

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk takk :) Hvor mye jeg har brukt har jeg ikke lyst å regne ut, har i grunn ikke behov for å vite det.

 

 

Oppdatering. Tok en runde med å rydde litt i kabler i bilen. Fant blant annet en Pioneer 60w forterker under førersetet, fant ut hva den andre antennen var til(ingenting), dro ut mye ukoblet kabler fra forrige eiere. Fikk ellers lyst til å lage short shift, alt for høyt originalt, kunne også flytte girskapen MYE side til side når den var i gir. Byttet foringen til nye typen, varmet opp og tok av den svarte "skulderen" på girstanga, lagde nye gjenger, fyllte TRD girkula med kjemisk metall og lagde gjenger der også. Vips, mye bedre å skifte med, samt at nå er den fast og fin i gir! :) Utenom det så har jeg mottatt Bee*R Rev Limiteren. Morsom liten sak, men prøver å bruke den så lite som mulig, kun når det er nødvendig. Kommer omtrent 1 meters flammer :) Har Line-Lock fremdeles på vei. Bestilte også 3" radiator, doble 12" elvifter og shroud for noen dager siden, for å få ned varmen litt. Blir til å bestille viftekontroll i morgen. 211.jpg212.jpg213.jpg214.jpg215.jpg216.jpg217.jpg218.jpg219.jpg

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Oppdatering!

 

Bilen ble sendt avgårde til lakkering for et par uker siden. Bilen er blitt lakkert grunnet lakkstøv og ujevnheter på forrige lakkering, så har fått tilnærmet gratis for å ta det på nytt. Det er også blitt rustsveiset litt. På undersiden av panelet foran panseret var det rust, døren hadde en sprekk ved dørhåndtaket som var blitt sparklet av en tidligere eier(ble oppdaget nylig grunnet begynte å sprekke opp), på bunn av dørene, og div. Har også shavet bort det ene antennehullet, samt motorvarmer hull i fangeren etc.

 

 

Legger ved noen bilder tatt av han som jobbet på bilen..

220.jpg

221.jpg

222.jpg

223.jpg

224.jpg

225.jpg

 

Ferdig fra lakkering!

226.jpg

227.jpg

228.jpg

229.jpg

 

Så!... til godsakene :) Bestilt og mottatt i løpet av de siste ukene.

 

 

Først en custom OEM Clutch-Type 4.10:1 LSD diff. Nyoverhalt og satt sammen av en erfaren toyota mekaniker. Kun blitt brukt 16.000km siden ny.

230.jpg

 

Line-Lock. Består av en sylinder som låser trykket ved tilføring av spenning.

231.jpg

 

3" CXracing radiator, med doble 12" elvifter, shroud, samt Hayden viftekontroller.

232.jpg

 

Royal Purple tilsetning

233.jpg

 

GReddy Profec B Spec II Boost Controller

234.jpg

 

Litt demontering og testing av radiator etc. Skal fjerne hele A/C systemet, restene av cruise control, samt at jeg skal omplassere ignitor, motstander, relèer og slikt til innsiden av fenderen, for et mer stilrent motorrom. Blir vel lakkering av motorrom etterhvert også.

235.jpg

236.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye visninger men få svar i tråden her! Er bare å kommentere folkens! :)

 

Jobbet mye på bilen i helgen! Ser kanskje enkelt og raskt ut på bildene, men er lagt inn mye arbeid! Har skjøtet mye ledninger, og gjort alle koblinger ordentlig så det skal holde lenge. Har fullført hele høyresiden av motorrommet, og såvidt begynt på andre siden. Har lakket noen deler og montert radiator samt viftekontroller. Gjenstår å montere line-lock og boost controller.

 

Startfasen. Her er AC kondenser samt rør fjernet, og demontering påbegynt.

237.jpg

 

Tilnærmet ferdig. Radiator montert, diverse pusset og lakket opp litt. AC pumpe og braketter fjernet. Gjenstår intercooler/oljekjøler etc.

238.jpg

 

Venstre hjulbue helt ferdig. Igniter, motstand og relè flyttet og montert. Alle ledninger ferdig koblet.

239.jpg

 

Tok å trikset med jordingen på igniteren så den går direkte til minus på batteriet, så det ikke bare går gjennom braketten. Er blitt bevist forbedring i tomgang etc. (Ble dynotestet av en på supramania.com, 7hk økning ved å fikse jordinga)

240.jpg

 

110% ferdig med ene siden(ignorer forsterker ledningen, skal fjernes). Alle hull skal sparkles igjen. Motorrommet skal lakkeres etterhvert, er mye riper. FØR bilde: http://mitoforum.org/priv/supra/photoshoot-8.jpg

241.jpg

 

Viftekontroller montert og nesten ferdig koblet.

242.jpg

 

Venstre hjulbue påbegynt.

243.jpg

 

Nye radiatoren og alu rør.

244.jpg

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer! :love: Bruker litt tid på å ta så gode bilder jeg klarer, redigere, laste opp og skrive innlegget.. selvsagt er det endel for min egendel, men er alltid spennende og hyggelig med tilbakemeldinger! Så det varmer når jeg ser at det har kommet inn litt innlegg i worklog'n. :)

 

Skal prøve å ikke friste meg på for mye banekjøring, men litt blir det nok. Satser på å kjøre på bl.a. trackdays på Rudskogen. :) Har hittil ikke kjørt på bane grunnet ikke nok effekt eller god nok kjøling

 

Ja, håper absolutt at det ikke blir nok tull med tanke på at jeg har forlenget ledninger. Har passet på å jorde braketter, dobbeltsjekke alle koblinger etc, så blir veldig skuffet om den ikke går som vanlig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...