Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog & Showcase - Toyota Supra MKIII

Anbefalte innlegg

Jepp! Gleder meg mildt sagt ja :)

----

Update..

Mottatt pakken med polert plugghette deksel, HKS SSQ dumpventil, Blitz turbotrykkmåler samt pakken med svart skinn til gir, håndbrekk og midtkonsollen/armlenet. Pakken med effektanlegg og testpipen er inne på tollen til oslo.. forhåpentligvis kommer det hit før, eller i løpet av helgen. Var hos Toyota og bestilte ny trykkplate.. denne er mottatt og montert. Girkassa er montert, halvveis i hvertfall.. mangler et par braketter som muligens må kjøpes nytt..

Mangler å ha tatt bilder av å ha montert Blitz måleren i dash'en samt skinnet.

Skal få elefantjekk i morgen.. satser på å sette inn motoren da eller på lørdag.

Alle bildene er klikkbare for større oppløsning!

153.jpg154.jpg

155.jpg156.jpg

157.jpg158.jpg

159.jpg160.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Endelig fått elefantjekk og fått inn motoren! Var til og med såpass utolmodig at jeg satte inn motoren selv før hjelpen kom! Fungerte ganske fint med et tau rundt girkassa som gikk via undersiden av bilen som jeg dro i for å få motoren i riktig vinkel :lol: Har koblet opp det meste på elnettet samt oljekjøler, bensinkabler osv.. Fant forøvrig ut at både motoren og elnettet er fra en høyrestyrt bil.. så må kjøpe litt nytt rundt ved gasspjeldet, da jeg har noe JDM greier fra før.. Måtte også skjøte noen ledninger grunnet tilkoblingene var på motsatt side av bilen. Braketten til å feste girkassa til chasis passet heller ikke, var ganske stort avvik, så må også kjøpes nytt. Dumpventiladapteren og IC røra er sendt avgårde til sveising og kutting. Har montert ca halve effektanlegget, ble så lei av å skru så tok heller å satte på noe spennende! Tipper at jeg tar å modifiserer lyddemperen litt for å få den tettere opp mot bilen. Legger også ved bilder av nye skinnet på håndbrekket, armlenet og gir..

161.jpg162.jpg

163.jpg164.jpg

165.jpg166.jpg

167.jpg168.jpg

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Ikke så altfor mye spennende som er nytt.. jobber meg sakte men sikkert fremover. Det aller meste er kobla opp. Driver å ser rundt på nettet for å prøve å finne de delene jeg mangler ennå(mellomaksel, braketter til girkasse, styringsenhet-tenning, osv). Har muligens funnet noe i sverige, så får se åssen det går. IC røra er fortsatt til sveising, får det til uka nå.

Har midlertidig fått festet girkassa opp mot chasis, og laget en finfin hjemmelaget brakett til gassvaieren, noe som gjorde at jeg sparte en haug med tid for å lete etter nytt (enklest å se på siste bildet).

169.jpg170.jpg

171.jpg172.jpg

173.jpg174.jpg

Lenke til kommentar

Sorry sent svar.. betaler ca 7000,- i året for delkasko, da er altså på fattern ;)

--------------------

På tide med en oppdatering! :) Fått braketter til girkassa, HAC sensor osv, mangler fortsatt tenningsmodul og mellomaksel.. tenningsmodulen ble sendt for en stund sia, så mye mulig at den kommer innen de par neste dagene. Håper i hvertfall veldig på det.. for det er det eneste som trengs for å kunne starte motoren. Mellomakselen sendes ut i morra eller tirsdag, med ekspress post fra US and A. Har satt inn batteriet og kobla opp, satt på tenninga for å sjekka at oljetrykket var bra. Var en kortslutning på ene kabelen til + polen, var til noen sidelys på hovedlyktene, skjønte overhodet ikke hva jeg hadde klart å koble feil.. var ene sokkelen til pæra som hadde blitt most så var det som forårsaket kortslutningen. Har ellers satt på midlertidige sommerfelgene. Tipper at noen legger merke til vinkelen på dumpventilen.. han som har sveiset har klart å bomme helt på det han målte og tegna opp, skal egentlig vippe mot venstre side, men klarte selvsagt å sveise så den peker rett opp. Så panseret kan altså ikke lukkes helt igjen..håper å få sveisa om innen rimelig tid ;)

Stay tuned!

175.jpg176.jpg

177.jpg178.jpg

179.jpg180.jpg

181.jpg182.jpg

183.jpg184.jpg

185.jpg186.jpg

187.jpg188.jpg

189.jpg190.jpg

191.jpg192.jpg

193.jpg194.jpg

195.jpg196.jpg

Lenke til kommentar

It's alive :green: :green: :D

men bare såvidt.. og det lakk en hel haug med olje fra oljerøret under turbo.. så har tatt av turboen nå og skal bytte pakning(igjen), rengjøre og nye muttere. Vet ikke helt åssen det var med turboen heller.. hørte muligens noe tørre lagere?! Får se ann videre..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...