muummi Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Hvorfor er det sånn at hvis man drikker seg full f.eks to dager etter hverandre så blir man ikke så fort full den andre gangen som den første? Har en følelse at man også trenger mer drikke på dag nr 2 for å få en hviss promille? Lenke til kommentar
Diploom Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Er nok bare innbilling. Kroppen din tåler jo ikke noe mere "dagen der på". Føler du ikke at du blir full nok. drikker du bare mere og fortere da vøttø Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Kroppen tåler mer dagen derpå. Det å bli full er en forgiftning av kroppen og en del av bakrusen er å "de-toxe". Man tåler mer dagen derpå fordi kroppen ikke greier å "detoxe" seg i løpet av 24 timer. Grunnen til at man kan motarbeide fyllesyke med å reparere, er for å hindre forgiftningen i å forlate kroppen like fort ved å tilsette ny "gift". Det er nå det jeg har hørt ihvertfall. Hvor sikkert og sant det er, det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Bikkebakke Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Kroppen tåler mer dagen derpå. Det å bli full er en forgiftning av kroppen og en del av bakrusen er å "de-toxe". Man tåler mer dagen derpå fordi kroppen ikke greier å "detoxe" seg i løpet av 24 timer. Grunnen til at man kan motarbeide fyllesyke med å reparere, er for å hindre forgiftningen i å forlate kroppen like fort ved å tilsette ny "gift". Det er nå det jeg har hørt ihvertfall. Hvor sikkert og sant det er, det vet jeg ikke. Jo, ganske sikker på at dette stemmer. Kan ikkje seie eg er 100% sikker, men har høyrt noko liknande eg òg. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Som en liten tilføying: Alkoholgraden bestemmes av ulike faktorer som bla., Alder, kjønn, tilvenning, inntaksmåte og toleranse. Å ha en høy toleranse mot eksemplevis alkohol, er enten medfødt eller har oppstått med tilvenning, som kommer av gjentatt bruk. Større inntak er da nødvendig for å opprettholde ønsket effekt. (Kilde, SNL) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå