trrunde Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 kjører en win 2008 sbs hjemme for utvikling og testing. Har dynamisk ip-adresse i fra telenor grunnet dem ikke vil gi meg statisk ip-adresse siden jeg er privatperson. Bruker dyndns for domenet mitt (fam-runde.no) Men jeg sliter med at jeg er i 2 spamdatabaser i følge dnsstuff.com SORBS-DUHL FIVETENSRC Hvordan kan jeg bli slettet fra disse? Jeg trodde egentlig at når jeg har satt opp smarthost (smtp.online.no) så slapp jeg problematikken med dynamisk ip-adresse o.l Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Smarthost skal normalt beskytte deg mot blacklisting ja. Det kan også skyldes manglende reverse DNS, det får du jo ikke tak på når du bruker DHCP. Noen mer forklaring på hvorfor du er blacklisted der? Anyway, jeg gir en god bæng i de aller fleste RBL, de er altfor unøyaktige og en del krever også penger for å de-liste deg. Jeg satser mer på multi-layer modellen enn å stole på RBL. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Eneste forklaring jeg har fått er at det grunnet jeg står på en dynamisk ip-range. Reverse dns får jeg ikke når jeg ikke har statisk ip-adresse. Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Men hvorfor skal noen kjøre reverse lookup på deg om e-posten relayes fra en annen trusted server (smarthost)? Er det normalt? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Sjekk ut vpn-løsninger som gir deg fast ip. F.eks relakks er jo forholdsvis rimelig. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Sjekk ut vpn-løsninger som gir deg fast ip. F.eks relakks er jo forholdsvis rimelig. Tenkte også på vpn, men da vil jo ikke dyndns updater fungere lenger. Da vil jo denne flytte domenet mitt til vpn adressen. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Jo men har du en 2veis vpnløsning med fast ip så vil jo det fungere bra. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 ser ikke helt tankegangen din her. Slik jeg ser det må jo vpn hosten (den med fast ip) settes opp til å forwarde all mailen den får til min maskin da. Vil du forklare litt nærmere hvordan du mener dette løses? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Finn en vpn-løsning som gir din maskin en egen fast ip på nett. Da vil alle tilkoblinger til gitte faste ip gå rett gjennom vpn-løsningen til din maskin, og alt vil fungere som det ville gjort om maskinen din hadde hatt fast ip på vanlig vis, bare det at alt går gjennom en vpn-løsning. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Har bare testet med pptp vpn og da går all trafikken igjennom vpn. Må se på hvordan jeg kan få satt opp vpn som kun gjelder når jeg sender epost da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå