Dumrian Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Hei, etter tordenværet som herja nær hovedstaden, så tok både xboxen og rutern kvelden, pcen min ble heldigvis ikke skadet, men etter uværet så ser ikke nettverkskortet til å finnes lengre. Kan det være at lynet tok ned rutern og da samtidig tok ned nettverkskortet mitt? 2 andre pcer var også kobla til rutern, men de har ikke blitt skada. Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Det er heilt sikkert gått ein overstraum igjennom nettverkskabelen, som kan ha ødelagt nettverkskortet ditt. Samme skjedde med mitt. Derfor må folk også dra utav nettverkskabelen i tordenvær, og ikkje berre straumkablane. Endret 4. juli 2009 av robert166 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Kort sagt: ja, du kan få overspenning inn via nettverkskontakten, og det kan i noen tilfeller ta knekken på nettverkskortet. Jeg har vel mistet 2 kort slik over årene (mye lyn her i området). -Stigma Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 Takk for svar. Veit dere om kompletts garanti/repareringsseksjon kan se at det er dette som har skjedd? Eller kan jeg sende den inn og si at den bare slutta å funke? Lenke til kommentar
Hercules Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Takk for svar. Veit dere om kompletts garanti/repareringsseksjon kan se at det er dette som har skjedd? Eller kan jeg sende den inn og si at den bare slutta å funke? det er noe dem finner ut av og da vil det koste deg mer en et nytt nettverkskort koster. desuten er det moralsk forkastlig som fører til høyere priser for alle andre. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 Forrige gang pcen var på reperasjon, så skyldte komplett på at skjermkortet gikk til helvete pga. Støvproblemer, når jeg vet at dette ikke var grunnen (renser pcen ofte), så jeg føler faktisk at de skylder meg en denne gangen. Begynner også å bli lei av å sende inn pcen til reperasjon hver 3 mnd. Lenke til kommentar
Hercules Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 gjør som meg og ta bilder av maskina før man sender inn, og ekstra nære bilder ved kjøleribber og vifter osv. men er det bare nettverkskortet som er gått kan du jo fint sette inn et nytt selv. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 Tenkte på det, men tror det er intergrert i hovedkortet - men da ville vel hovedkortet også takket for seg? Nettverkskortet ble omtalt noe lignende gigabit, om det sier noe Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Tja, har hatt hovedkort der nettverksdelen har takka for seg, mens resten av HK har fungert fint. Så det kan godt være at det er det som har skjedd. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Lyn skader går jo på inbo forsikring,når det var 2000 lynnedslag på 1 time i Oslo,så er det sikkert ikke så vanskelig å få forsikrings selskapet til å betale. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Ett dumt nettverkskort koster en hundrelapp, er det i det hele tatt noe å kave med? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Ett dumt nettverkskort koster en hundrelapp, er det i det hele tatt noe å kave med? Ja,skulle mene det,når xboxen,rutern og det intregerte nettverkskortet på hk gikk til h....,det kan jo være flere ting på hk som har fått en støyt Endret 4. juli 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Ampy Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Akkurat det samme skjedde meg en gang. Etter et smått heftig tordenvær, var det integrerte nettverkskortet bare borte. Jeg bare satt inn et pci kort jeg hadde liggende, og pc'en virket som bare det resten av forventet levetid. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Ett dumt nettverkskort koster en hundrelapp, er det i det hele tatt noe å kave med? Ja,skulle mene det,når xboxen,rutern og det intregerte nettverkskortet på hk gikk til h....,det kan jo være flere ting på hk som har fått en støyt Tvilsomt, da hadde PCen vært død allerede. Att det integrerte nettverkskortet på ett hovedkort dør pga tordenvær, mens resten fungerer helt fint i lang tid etterpå er ganske vanlig. Endret 6. juli 2009 av Dragavon Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 "Begynner også å bli lei av å sende inn pcen til reperasjon hver 3 mnd. " ------------ Er vel ikke Komplett sin skyld at du ikke gidder å koble fra maskinen under tordenvær ?? Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hæ? Må man koble fra maskinen under tordenvær? Det har jeg aldri gjort før, kan hele pcen bli ødelagt? Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 "Begynner også å bli lei av å sende inn pcen til reperasjon hver 3 mnd. "------------ Er vel ikke Komplett sin skyld at du ikke gidder å koble fra maskinen under tordenvær ?? Nei sant, det var mer en kommentar for å påvise at jeg har sendt pcen inn nok ganger pga defekte deler og lignende. Faktisk første gangen dette er min feil. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hæ? Må man koble fra maskinen under tordenvær? Det har jeg aldri gjort før, kan hele pcen bli ødelagt? "When common knowledge fails, make sure to have insurance" -sitat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå