Gå til innhold

Hatt iPod Touch i vann, hva bør jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Dette gjelder en iPod touch 16gb, kjøpt for ca 3 måneder siden.

Lang historie gjort kort: Det pøsregnet i minst 30 minutter igår. Jeg har topp leilighet, skråvindu på rommet, senga er under dette vinduet og iPoden lå oppå senga = Masse vann på senga og iPoden lå midt oppi dette.

Selvfølgelig tenkte jeg ikke på at iPoden lå der og når jeg kom hjem ca 5 timer etter uværet hadde gitt seg, fant jeg ut at iPoden hadde ligget på senga og ligget i vann. Min utrolig smarte mor hadde tørket den utvendig (utrolig smart...), men selvfølgelig ikke tenkt på å ringe meg slik at jeg kunne komme å berge den raskest mulig. Så ordentlig tiltak ble ikke gjort før 5 timer etter regnværet hadde gitt seg. Så på en måte har den ligget LENGE i vann. Det jeg gjorde når jeg kom hjem var å umiddelbart sette den på badet med en vifte stående rett ved siden av, rettet mot iPoden. Jeg leste i håndboka at den ikke burde kobles til pcen eller varmes opp for mye, så jeg gjorde ikke mer og lot den stå til tørk på den måten resten av natta.

På morningen skulle jeg sjekke om den funket (kanskje ikke så smart) så jeg skrudde den på. Jeg får skrudd den på, men touch screenen fungerer ikke så jeg får ikke gjort noe annet enn å skru den på. Man kan tydelig se at skjermen har vært utsatt for vann ved at den vanligvis nesten svarte bakgrunnen har svarte flekker på seg. I tillegg så ser det ut som den halvveis lever sitt eget liv ved at den prøver å skru volumet helt ned av seg selv. Konstant. Slik man pleier å gjøre med volumknappen på siden av iPoden.

Så hva bør jeg gjøre? Er det fremdeles håp? Jeg kan alltids prøve å lure til meg en ny en eller i det minste en reprasjon fra apple, men vil først prøve å fikse det på egenhånd. Jeg har lest på diverse forumer at man bør sette den på varmekabler osv så er usikker på hva man bør gjøre når apple sier en ting, men andre sier motsatt? Har også lest at det fungerer å putte den i en pose med ris?

Tips er meget velkommen:P

Endret av Necm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke så mye man får til å ta fra hverandre på en iPod touch? Men tenkte å prøve å putte den i ris, leste at en med liknende problem gjorde det.

Sant det;).. "Hadde mobil i tanken".. Men ja, ta ut alt fra hverandre som er mulig!

Ris tiltrekker seg vann!

Lenke til kommentar

Hatt den lenge i en rispose nå, og latt den stå til tørk i stua i 1 dag nå, slått av selvfølgelig. Skrudde den på nettopp og flekkene på skjermen er i hvertfall borte. Touch screenen derimot fungerer fortsatt ikke. Er det noe håp igjen da? putta den i en rispose for andre gang nå, men er kanskje bare å gi opp og levere den inn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...