Rhythm Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Har nå innstallert Windows Ultimate x64, men får ikke fikset nettverket. Ganske sikker på at jeg har nyeste versjon av driveren til nettverkskortet. Kortet får koblet til det trådløse nettverket, men får en local only connection, så jeg får ikke koblet til internett. Når jeg kjører diagonseverktøyet får jeg feilmeldingen "Cannot communicate with primary DNS server". Har lest litt rundt på dette på nettet, men ingen av løsningene jeg har prøvd har fungert. Noen som har noen tips til løsninger? Nettverkskortet er CNet Wireless CWP-854. Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Bruker du DHCP for å motta IP eller statisk IP? Hva er IP-adressen til routeren/dhcp-serveren din? Finnes det andre maskiner på nettverket ditt som ikke har dette problemet? Lenke til kommentar
Rhythm Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Har prøvd å bruke DHCP til nå. Ingen andre maskiner på nettverket har dette problemet, men ingen av de har vista heller. Var også en del styr med nettverket når jeg brukte XP før. Edit: Når jeg kjører diagnose and repair klarer vista innimellom å koble maskinen til internett nå. Når jeg prøver å gå inn på en nettside lades det opp bittelitt eller ingenting før nettilgangen går tilbake igjen til local only litt etterpå. Kan det være router og driver/vista som ikke fungerer så godt sammen eller ligger problemet i noe annet? Endret 4. juli 2009 av Rhythm Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Prøv å sett fast-dns på pcen Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Det er ukjent hos Microsoft hvorvidt den er kompitabel med Vista x64, kun 32-bit ser ut til å være fullt ut kompitabel.. Prøv å lage en liveCD med Ubuntu x64 og se om den får det samme problemet. Link Alternativt så kan du jo bruke UNETBOOTIN for å lage liveUSB istede.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå