Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Herpes, og er dritt lei!

Gjest Gjest 123

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest 123

Hadde kyssesyken for litt over et år siden og fikk også da et munnsår på midten av leppa, legen sa at dette var vanlig når man fikk kyssesyken. Jeg var heldig og hadde bare kyssesyken i 3 uker, hvor bare en var ille og munnsåret gikk også etter hvert bort. Så dukket det plutselig opp senere igjen og dette har skjedd jevnlig siden. Det begynner med blemme/kvise som plutselig kommer og som blir til et sår. Har jo nå etter hvert skjønt at dette er herpes, syns fortsatt det er litt rart ikke legen ga noe mer info om det, men men.

Så nå har jeg hatt dette i litt over 1 år og er virkelig dritt lei! Er det ikke noe som kan fjerne dette fort eller helt? Har prøvd prolip og antix men det blir alltid der i 7-10 dager... Det som er det værste er at jeg alltid får det på de tidspunktene jeg mest frykter og få de! Hytteturer, nyttårsaften, 17 mai og andre dager hvor man møter nye folk og er med venner hele tiden, og det er ikke veldig fett og komme og skal prøve og få seg dame f.eks med herpes sår midt på munnen når man er 16 år. Skal begynne på ny skole nå etter ferien og har ikke lyst å komme der med herpes sår...

Har lest på internett at det brytter ut hos de som er smittet ofte hvis de er stresset og lignende, og det er vell kanskje her det ligger at jeg alltid får det på de tidspunktene som jeg går og håper på at jeg ikke skal få de på!?!? Så er det noen som har noen tips eller no som kan hjelpe? Er så dritt lei!!!

Et lite spørsmål ved siden av, har skjønt at man bare smitter når man har sår og rett før/rett etter, men man vet jo ikke når rettfør er? Så bør jeg aldri gi oral sex mer da i tilfelle det er rett før?

På forhånd takk for alle seriøse svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...