Gå til innhold

Ny full HD tv til spilling

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser litt rundt etter ny TV, da full HD. Kommer til å bli brukt til spilling, med xbox 360 og kanskje PC, men PC tilkobling er ikke nødvendig.

Sitter ikke så veldig langt fra TVen jeg har nå, så kan vel ikke ha en altfor stor TV med mindre jeg får den litt opp på veggen.

Denne frister, men den er kanskje i største laget?

6000 er nok maks pris :)

Et annet alternativ er denne :

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=445335

Men tenker mest på at det egentlig kanskje er like greit å kjøpe litt større enn 32 tommer iom at det ikke er så stort.

Endret av Eivdjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også sett på disse to og skal bruke tven mye opp mot PS3.

En på jobben sier at en 40" bør en sitte 4m fra, med tommelfingerregelen 1m per 10 tommer. Litt nærmere går vel, men ettersom jeg bor på et lite rom tenker jeg at en 32" evt 37" passer bedre.

Jeg ser at LG tven har 80000:1 i dynamisk kontrast og Samsungen 50000:1. Er det merkbart? Ellers er det vel 100hz på LG, men samtidig pixelgaranti på samsungen. Noen som vet om LG har pixelgaranti?

Lenke til kommentar

Dynamisk kontrast er noe vås og det indikerer ikke stort! Det finnes nemlig ikke noen standarisert måleform for dette så alle selskapene har sine egne metoder.

5 serien til Samsung er nok en ganske bra gaming tv, men den hakker en del ved film, tv og særlig på Blu-Ray. Det har dypere sortnivå enn LG, men personlig ville jeg nok valgt LG-en. Da får du svært mye tv for pengene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...