Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med gamle PC komponenter?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har en del eldre komponenter her nå, alt fra RAM til hovedkort, som jeg vet jeg aldri kommer til å bruke igjen, hva skal jeg gjøre med det? Alt er minst nesten 2 år gammelt.

Skal jeg prøve å selge det? Er de verdt noe? Skal jeg bare kaste det, i så fall hvor? Skal jeg gi det bort? Annonsere det her på forumet, og ta en "førstemann til mølla?"

Hva pleier dere å gjøre?

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleier å selge til folk som jeg jobber med når jeg skal bytte pc. Jeg kjøper gjerne det som er en hissig maskin der og da, som da andre fremdeles kan bruke i mange år etterpå til sitt bruk når jeg er ferdig med den etter et par år.

Jeg bygger maksinen for dem og de må da legge ut noen kroner for det de kjøper av meg, hk, ram, cpu og skjermkort og kanskje psu, så hjelper jeg dem å velge et kabinett også bygger jeg driten for en billig penge totalt for dem.

De er happy for å fått en pc til en billig penge og jeg er happy for at jeg slipper å sitte på for mye gamelt hardware :)

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at de har den største verdi, men jeg har egentlig ingen å gi de til. Ingen kompiser trenger de, eller vil ha de. Er det noe sted på forumet jeg kan skrive noe ála "Folk nær Skien xxxxxxx"?

Hva jeg egentlig har her er en Intel Core 2 Duo E7400 2,8GHz med en mulig defekt kjøler, et MSI hovedkort jeg ikke helst husker merket på ikke helt husker typen på, en harddisk på 320 gB som mulig kan fikses, en 500 gB som (kan) være døende, men usikkert + en 400 w PSU.

Jeg har verken tid eller interesse i å prøve å fikse noe av dette, da jeg flytter for et år, og uansett ikke vil kunne brukt noen av disse. Jeg kjøpte akkurat en ny PC. Men jeg føler så dårlig samvittig og "kjøpt og kast" hvis jeg nå bare kvitter meg med disse. Som kontrast tar de opp veldig mye plass, så jeg vil helst ikke beholde de.

Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Heisann, igjen. Hva jeg har til overs her er dette:

[*]MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2,0 hovedkort.

[*]Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz med stock vifte.

[*]Western Digital 320 gB & Western Digital 500 gB harddisk.

[*]Samsung DVD-brenner SH-S202H IDE

Jeg vil også bli kvitt lydkortet mitt, et Creative SB X-Fi XtremeGamer, hvis noen vil ha det.

Hvis noen er interessert kan vi gjerne diskutere pris på PM! :) (Jeg er veldig desperat etter å bli kvitt det = veldig billig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...