Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har forerdelig vondt i visdomstann - hva skal jeg gjøre?

Selvin

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har begynt å få forferedelig vondt i den ene visdomstannen i det siste. Ikke nok med at det gjør vondt, men jeg har en vanvittig hevelse rundt tanna og hele affæren gjør at jeg får dårlig ånde og det lukter rett og slett ikke så veldig godt. Sist jeg var hos tannlegen sendte hun søknad om å få operert ut i alle fall den ene tanna, men da fikk jeg avslag. Da var tanna helt "fin", ikke noe hevelse eller noen ting. Nå blir det bare verre og verre.

Jeg hvet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre? Skal jeg ringe til legen? Eller til tannlegen for å be om en ny time? Jeg kan ikke gå med tanna sånn i alle fall, det er så vidt jeg klarer spise :(

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sist jeg var hos tannlegen sendte hun søknad om å få operert ut i alle fall den ene tanna, men da fikk jeg avslag. Da var tanna helt "fin", ikke noe hevelse eller noen ting. Nå blir det bare verre og verre.

Tannlege som må søke for og gjøre jobben sin?

Da hadde jeg gått til en annen tannlege med engang.

Eller kanskje du skal gå til den samma tannlegen og klage på feil fra denne, og att du ikke betaler fullpris nå, siden tanna har blitt langt værre etter sist besøk.

Min tannlege har aldri måtte søke noen somhelst for og utføre trekkinger, borringer eller noe.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Det koster rundt 1600kr. Det er en liten pris å betale for å unngå et par dager med smerter i kjeften. Og når det er snakk om uker og måneder så fatter jeg ikke hva du venter på....

Lenke til kommentar

Stemmer for tannlege jeg også, er no herk å ha visdomstenner som ikke vil samarbeide.

Har tatt to av mine hittils, den tredje skal snart ut den og(fjerde er grei nok enda).

Er en helt ukomplisert affære, god bedøvelse får du også.

Lenke til kommentar
Tannlege som må søke for og gjøre jobben sin?

Det er vel snakk om å sørge for trygderefusjon eller ikke...

å oki. alltid vært i full job og dermed har jeg aldri hatt rett til dette.

Men må ikke slikt værra over en viss sum, trekke visdomstann er vel 1500 - 1800 kroner og da under grensa?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Skal ikke være noe problem med å få den ut, om tannlegen sier nei så si hadet, og finn deg en ny!

For noen uker siden begyndte jeg å få voldsomt med hodesmerter og øresmerter, men bare på ene siden av hodet, så jeg mistenkte det var visdomstanna som var kokko. Jeg hadde kontroll noen dager etterpå så jeg bare fyllte opp med smertepillere til den dagen, når jeg kom dit sa jeg bare til han at jeg trudde den tanna var betent eller noe og at jeg ville fjerne den, han sa den ikke såg bra ut, hentet en sprøyte og stakk den i meg, ett par min etterpå begyndte han å vri litt i tannen og spurte om jeg fikk vondt, jeg sa nei, han vridde litt til og *poof* den var ute, kjente ingenting av selve trekkinga.

Fikk en faktura på 900 kr (ja, jeg betaler 100%, men tannlegen min er FANTASTISK, folk flest betaler nesten dobbelt av hva jeg betaler hos tannlegen!) og en "hadet bra".

Har ikke hatt noe smerter verken i tennene, øret eller hodet siden.

Flott å ha en bra tannlege! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...