Multi-Task Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Har for øyeblikket en Dell dimension som har skapt en del problem. Strømforsyning på 375 W, Nvidia GeForce 7900 GS og intel duo 2 6600 (2.4 GHz) prosessor. 4096 DDR2-SDRAM Får problem med grafikken som fører til at spill kræsjer. Gjennom forum har jeg fått inntrykk av at strømforsyningen ikke håndterer skjermkortet, dermed vurderer jeg oppgradering av begge deler. Dette er hva jeg har tenkt på: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=460922 og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=437978 Hva tror dere? Vil det fungere? *Merk: Har liten kunnskap om dette, så håper dere kan ta dere tid til å gi gode råd. Lurte litt på en detalj, har DDR2 ram, mens den nye skjermkortet (link)nevner 896 MB - GDDR3 SDRAM (altså DDR3). Vil disse komponentene virke sammen? Endret 4. juli 2009 av Multi-Task Lenke til kommentar
JAH Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 750 watt holder i massevis.Også er det kjekt med modulær.Blir litt mindre kabelsøl inne i kassa. Minnebrikkene på skjermkortet bør du ikke tenke på.Det vil fungere uansett om det er GDDR3 4 eller 5 da alt går over PCI-E. Vet vel ikke helt om man skal kalle GDDR3 for DDR3.Det er ikke helt det samme, men har sikkert noen likhetstrekk... Lenke til kommentar
Multi-Task Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Takker for svar, da skal jeg få bestilt komponentene snarest. Som nevnt over har meget begrenset kunnskap om datakamaskiner, og har faktisk aldri byttet en del før. Vil jeg klare dette, og hvor kan jeg eventuelt finne "steg for sted" guider o.l? Endret 4. juli 2009 av Multi-Task Lenke til kommentar
JAH Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Alt av kontakter er lagt opp ganske idiotsikkert, så det vil du nok klare uten problemer.Skulle du evt komme borti noe, så er det vel bare å spørre... Finns masse guider på nettet.Bare å søke Lenke til kommentar
lurifax666 Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 vist du er ute etter spare litt pengar kan du heller kjøpe den her strømforsyninga chieftec 650w eg har den og er storførnøgd, den er også modulær , (som vil sei at du kan ta av kablane du ikkje brukar vists du lurte) eg vil anbefale deg og ta pengane som du eventuelt sparar på strømforsyninga og kjøpe eit litt dyare men ein del bedre skjermortet radeon Hd 4890. det kostar bere ca. 150 kr meir her er eit som er gankse bra vil du bruke endå meir pengar kan du sjå på frekvensane og kjøpe eit med høgare frekvens, eller du kan lære deg å overclocke. men hald deg til xfx, er kjent for å være blant dei beste produsentane Lenke til kommentar
Multi-Task Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Bestilte men så ny post og kansellerte. Penger er ikke et stort problem. Bedre kort er selvsagt en fordel. Andre som er å rekommendere? Edit: Sett litt rundt, går for dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=447807 Ser alt ok ut? Vil min prosessor (E6600 2.4 GHz) være et problem for de nye "sterkere" komponentene? Ser også ut til at de nye delene ikke vil passe inn i mitt kabinett.. Strømforsyningen er eksempelvis bredere enn kabinettet og svært langt... :S hva bør jeg gjøre? Endret 4. juli 2009 av Multi-Task Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå