Gå til innhold

Hardisk formatering

Anbefalte innlegg

Jeg har en WD 200GB med 8MB Cache og skulle gjerne hatt fromatert den men det går ikke...jeg har prøvd og sette inn 2 hardiske og så prøvd og trykke på formater på WD min men det funker ikke det heller og kan ikke skrive format C: i dos...hm noen som har noen forslag..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en WD 200GB med 8MB Cache og skulle gjerne hatt fromatert den men det går ikke...jeg har prøvd og sette inn 2 hardiske og så prøvd og trykke på formater på WD min men det funker ikke det heller og kan ikke skrive format C: i dos...hm noen som har noen forslag..?

start opp med en oppstartsdiskett og partisjoner og formater.

Lenke til kommentar

Det å skrive format C: i DOS krever en fil som heter format.com. Visst jeg var deg vill jeg hatt startet windows XP installasjonen og partisjonert og formatert harddiskene i installasjonen. Det krever en bootbar windows XP CD. Windows XP og Windows 2000 har denne kjekke muligheten, slik at man slipper å bruke Fdisk.

Lenke til kommentar
hva er en bootbar winXP cd ???? jeg har ingen XP cd men en recovery cd som jeg fikk med pc'n min...den instalere WIn Xp og sånn...holder det ???

Du skal ikke banne på at recovery-cden fungerer. Den vil mest sannsynligvis sette opp partisjoneringen slik den var på det orginale oppsettet med den gamle disken. Recovery-cden er nemlig laget spesielt for maskinen slik den var levert ut av fabrikk. Slik har det ihvertfall vært på de maskinene jeg har prøvd recovery på, men nå er jo ikke to recovery-cder like :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...