-Serenity- Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg har nylig kjøpt meg ny tv (LG), og har lest ulike forum opp og ned om hvorvidt folk får tv'ene sine til å virke med ulike CAMs for å slippe bruk av dekoder. Jeg bor i borettslag med Canal Digital kabel. Kjøpte Dilog Conax CAM og fikk etter litt om og men denne til å virke slik at jeg kunne plassere dekoderen lengst inne i boden. Men, så har jeg jo en DVD-spiller også. Normalt sett går tv-kabelen inn i denne først for så å gå videre inn i tv'en. Dette er tilfellet også her, men det resulterer i at når jeg skal stille inn kanalene på DVD'en så henter den bare inn de signalene den får gjennom antennekabelen slik at CAM'en ikke får noen funksjon. Når det analoge nettet slokkes vil jo ikke DVD'en finne noe som helst. Noen som har en løsning på dette...? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 For det første: det analoge nettet som slukkes har overhodet ikke noe å gjøre med kabel TV. Dette har de prøvd å informere om ved alle anledninger, men slike misoppfatninger lever tydeligvis sitt eget liv. http://www.canaldigital.no/Temasider/Analo...t-for-kabel-tv/ Ja, DVD opptakeren din kan nå bare ta inn de analoge kanalene. Med mindre TV'en din har en SCART utgang fra den innebygde dekoderen (tviler på det). Du kan sette opp den gamle dekoderen kun for DVD'en, men da trenger du et abbonement til. Fordelen er da at du kan ta opp en digital kanal mens du ser på en annen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå