Gå til innhold

BK: Solnedgang på landet

Anbefalte innlegg

Etter ca en times venting etter at jeg kom til dette stedet gikk solen ned, og jeg fikk tatt dette bilde.

Hva asynes dere?

Vet at horisonten er midtstilt med synes det var det som fungerte best her.

Exposure: 0.3

Aperture: f/18.0

Focal Length: 35 mm

post-166230-1246660189_thumb.jpg

Endret av RasmusKRiis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må bare gjenta at ved så små blenderåpninger er det stort sett ingenting som blir skarpt pga diffraksjon.

Tror ikke det er diffrasjon som gjør at forgrunnen blir litt uskarp (for det er den du mener?), det var litt vind når jeg tok bilde.

Nei, det er ikke det jeg mener. Ser helt klart at det er bevegelsesuskarphet grunnet lang lukkertid og vind. Det jeg snakker om er at ingenting er helt 100% skarpt når du ser bildet i full størrelse.

Lenke til kommentar
Må bare gjenta at ved så små blenderåpninger er det stort sett ingenting som blir skarpt pga diffraksjon.

Tror ikke det er diffrasjon som gjør at forgrunnen blir litt uskarp (for det er den du mener?), det var litt vind når jeg tok bilde.

Ser det, og det er vinden som gjør åkeren litt drømmende. Men hvis det er benyttet kamera med cropsensor, kan jeg ikke annet enn støtte debattanten formerly known as sn0dig.

Lenke til kommentar

Ser det, og det er vinden som gjør åkeren litt drømmende. Men hvis det er benyttet kamera med cropsensor, kan jeg ikke annet enn støtte debattanten formerly known as sn0dig.

Ok, klarte ikke hva lavre blendertall fordi ta mått jeg ha lenger lukkertid og da ble åkeren foran helt uklar.

Hvor irriterende er det at det ikke er 100% skarpt? Mislyket bilde?

Lenke til kommentar
Ok, klarte ikke hva lavre blendertall fordi ta mått jeg ha lenger lukkertid og da ble åkeren foran helt uklar.

Med lavere blendertall så hadde du fått kortere lukkertid og da hadde åkeren foran blitt klarere. Er ikke så irriterende når det er nedskalert, men du burde nok kanskje ha skarpet litt opp etter nedskalering.

Lenke til kommentar

Lavere blendertall = større blender = kortere lukkertid.

Det irriterer ikke meg, siden uttrykket er noe drømmende i utgangspunktet. Så blenderen kan forsvares hvis det er bevisst av en god grunn, men argumentasjonen din var noe selvmotsigende.

Lenke til kommentar

Lavere blendertall = større blender = kortere lukkertid.

Det irriterer ikke meg, siden uttrykket er noe drømmende i utgangspunktet. Så blenderen kan forsvares hvis det er bevisst av en god grunn, men argumentasjonen din var noe selvmotsigende.

Oj ja ser det nå, tenkte feil, sorry, er vel litt trøtt.

Endret av RasmusKRiis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...