♠∜Kk-f∜♠ Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Hei jeg lurer på om det er farlig å la datan stå på når det lyner og tordener, huset har lyn avleder. Endret 3. juli 2009 av KK-f Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 hvis lynet slår net på strømnette og det blir overbelasta (eller hvordan det funker) så er dataen din greit toast (pleier selv og skru av alt elektronikk når det tordner ) Lenke til kommentar
♠∜Kk-f∜♠ Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 hvis lynet slår net på strømnette og det blir overbelasta (eller hvordan det funker) så er dataen din greit toast (pleier selv og skru av alt elektronikk når det tordner ) Ok Takk Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Offtopic Bor du i Oslo eller haha xD Lenke til kommentar
♠∜Kk-f∜♠ Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Offtopic Bor du i Oslo eller haha xD Nei Holmestrand det er ca 1 time fra oslo Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Det holder ikke å bare slå av maskinen. Strømkablene må også tas ut. Dette gjelder ikke bare datamskiner men også annet elektrisk utstyr. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Noen hus har overspenningsvern, og da går strømmen i hele huset før lynet når elektronikken. Værtfall min erfaring med 2 maskiner som står på konstant. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Husk å nappe ut nettverksledninga og eventuelle tv-kort. Det er ikke alle overspenningsvern som er kjappe nok til å kutte strømmen om det skulle komme et lyn gjennom, så det er best å unplugge alt av elektronikk Endret 4. juli 2009 av Ducktoy Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg har erfart at det er lurt å ta ut all elektronikk. Opplever ofte når det tordner at ting slutter å fungere, til og med om det ikke lyner og tordner så mye. Både tv, data og router har sluttet å fungere etter det har tordnet/lynet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå