Timeo Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Har hatt veldig mye halsbrann og kvalme i det siste. Spiser stort sett proteinrike måltider med en høy fettprosent, ellers nesten ingen grønnsaker og frukt og drikker for det meste cola, gjerne litervis om dagen. Er det noe jeg bør spise eller la være å spise for å føle meg bedre i magen? Begrunn gjerne kommentarene, takk. Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Du kan prøve deg fram, trenger ikke være maten. kan være stress relatert eller andre faktorer. Men prøv å kutte ned på colaen, å se om det blir bedre. så lenge du ikke er under stress for tiden?. Plagest med akkruat samme ting, bare jeg vet hvorfor jeg har sånn halsbrann hele tiden og orker ikke gjøre noe med det, tar heller en pepsiduo Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Har jo drukket cola, altså litervis om dagen, i minst 10 år, og en av tingene jeg likte med cola var at den dempet en svak følelse av kvalme jeg allerede hadde. Har heller aldri lagt merke til at cola gir halsbrann. Og stress kan jeg ikke si at det har blitt mer av egentlig. Men takk for svar Endret 3. juli 2009 av Timeo Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Ikke tenkt over at 10 år med jevnt inntak av cola har gjort magen din litt ødelagt? må tenke i slike veier også. det er jo sterkt. Men, er da ingen expert så! plages i lengre tid vil jeg heller anbefalt å dra til legen en tur. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Ok, takk for tipset. Har faktisk tenkt samme tanken selv og kjøpt inn mineralvann istedenfor cola til helgen, så får prøve å se om det bedrer seg dersom jeg dropper cola for noen dager. Lenke til kommentar
aquafrank Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Feit mat er tungt for magen. Dette øker gjerne syreproduksjonen. Tilsetter en da litervis med flytende syre over tid, har en det gående. Dreiv på som deg i mange år, tylte i meg litervis med cola, spiste alt annet enn sunt. Resultatet er nå at jeg knapt kan se ett eple før det bobler i øra... Må jeg gjøre en jobb som krever at jeg er mye fremoverlent/ mage i "klem", kan jeg garantere at det bobler og brenner... Anbefaler derfor at du kutter colaen tvert, og forsøker å gå over på ett mer balansert kosthold. For meg har det i alle fall tatt de kraftigste plagene. Lenke til kommentar
zulo Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Cola og kaffe gir meg halsbrann, det ble verre og verre, altså mengden som skal til for å fremkalle halsbrannen blir mindre jo lenger du overdriver cola-drikkinga. Personlig holder jeg meg nå til 0.5 kopper kaffe pr. dag og helst ikke brus..hvis ikke blir det å knaske LINK-tabletter som binder xx milligram syre i magen hehe. (ikke bra ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå