ZyberZone Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Har et Siemens kjøleskap, innebygget, som jeg har litt problemer med. Temperaturen ligger på rundt 17 grader inne i skapet, noe som er minst 10 grader for mye. Det ser ikke ut som om den har lyst til å synke heller. Det som er veldig merkelig er at det er et tynt lite islag lengst inn i kjøleskapet, så jeg tror nok det kjøler ned, men det ser ut til å være noe feil med sirkulasjonen i skapet eller hva jeg skal si.. Men skjønnner det ikke helt. Noen som har noen tips? Såvidt jeg kan se er det ikke noe som blir dekket heller. Kjøleskapet er ikke mer enn 3 år gammelt.. Edit: Den er stillt inn på 4 grader, men klarer altså ikke å kjøle nok. Endret 3. juli 2009 av ZyberZone Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Aller først, et kjøleskap må ha lufting (bak) og absolutt alt av støv må vekk.(ristene bak) Sjekk dette og kom tilbake Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Hmmmm, lurer på om du ikke er inne på noe der.... Akkurat flyttet inn i ny leilighet, og kjøleskapet fulgte med.. Men virker nesten som om det var et lite skap som sto over selve luftehullene til skapet, på toppen av det. Det lille skapet var fryktelig varmt ihvertfall. Burde tenkt på det selv, men men.. Får skylde på at jeg har flyttet masse ting i løpet av 3 dager, i 30 graders varme Skal få stå sånn til i morgen, så kommer jeg med en rapport da! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Dagens tips! Et par slike(rett fra fryseren) vil hjelpe til mye i denne heten.. http://www.jernia.no/Tilbud/Fast+lavpris/H...kter/133027.cms Edit: Den er stillt inn på 4 grader, men klarer altså ikke å kjøle nok. Neppe du klarer 4 grader men ca. 6-7 er mer vanlig. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 Ah, det var smart. Har faktisk noen liggende i frysern, får legge de i kjøleskapet Forøvrig er temperaturen nede i rundt 10 grader nå, så det ser ut som om det fungerte. Kanskje synker enda noen grader etterhvert. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Dagens tips!Et par slike(rett fra fryseren) vil hjelpe til mye i denne heten.. http://www.jernia.no/Tilbud/Fast+lavpris/H...kter/133027.cms Edit: Den er stillt inn på 4 grader, men klarer altså ikke å kjøle nok. Neppe du klarer 4 grader men ca. 6-7 er mer vanlig. Burde ikke være noe problem å klare 4 grader med et kjøleskap, vårt ligger stabilt på 3. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Er dette et rent kjøleskap, eller et kombinert kjøl/frys? Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Det er kombinert kjøl/frys. Men, ser uansett å ha løst seg etter at jeg flyttet dette skapet, slik at luftingen ble bedre. Var nede i 6 grader i morges Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Er det normalt kaldt i frysedelen? Ca -18*C? På kombinerte kjøl/frys med én kompressor er det kun termostat i kjøledelen, og det som skjer på enkelte er at kanalene til kjøledelen går tett, slik at kun frysedelen funker. Da blir det varmt i kjøledelen og ca -40 i frys... Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Er ca -28 i frysern, noe som er veldig kaldt ja.. Kan jo være noe der. Men nå skal det sies at jeg brukte denne "super"-knappen i kjøleskapet noen ganger, for å få kjølet ned kjøleskapet ekstra. Mulig det er derfor det er så sinnsykt kaldt der. Skal se hva som skjer videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå