RWS Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Så du mener det er vanlig praksis i kristne kretser å rakke ned på homoseksuelle som han var kjent for? Javel...... Trodde fyren var ekstrem jeg, men du er på flere kristne møter og gudstjenester enn meg så du vet vel hva du snakker om.... Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Så du mener det er vanlig praksis i kristne kretser å rakke ned på homoseksuelle som han var kjent for? Nei, kan ikke si at jeg har opplevd det. Kan derimot si at jeg har opplevd veldig ofte at ikke-kristne rakker ned på kristne fordi de tilsynelatende ikke synes noe om homofile (noe jeg ikke kan si at jeg har opplevd selv), samtidig som de har en hel del negativt å si om homofile når de ikke snakker om religion. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Så du mener det er vanlig praksis i kristne kretser å rakke ned på homoseksuelle som han var kjent for? Nei, kan ikke si at jeg har opplevd det. Kan derimot si at jeg har opplevd veldig ofte at ikke-kristne rakker ned på kristne fordi de tilsynelatende ikke synes noe om homofile (noe jeg ikke kan si at jeg har opplevd selv), samtidig som de har en hel del negativt å si om homofile når de ikke snakker om religion. De som er mest homofobe er de som er mest usikre på sin egen legning er min påstand For så fort du stiller spørsmålet hvorfor de har så mye i mot homofile får du meget skjelden et adekvat svar, det bunner ut i at de syntes det er ekkelt osv, men stilner som regel totalt når de blir stilt spørsmålet om de har noe med å rote i privatlivet til andre.... Hos religiøse ligger det ofte fordi det står i bibelen. De har altså ikke gjort seg opp en egen mening, enten fordi de ikke gidder/tørr/har lyst eller rett og slett fordi de ikke vil snakke om det, fordi det står at dette er feil i bibelen..... Uansett blir det jo galt å dømme noen for tying som står i en to tusen år gammel bok da vi faktisk har flyttet oss en del siden den gangen.... og gudskjelov er det få kristne som lever etter de dogmene. Noen, med de er i få tall og god er det, for et slikt samfunn vil jeg ikke være bekjent av. Summa-sumarum bunner det ut i uforstand om hva homofili faktisk er for noe, både hos troende og ikke troende, som alt mulig annet vi ikke vet noe om, men som vi gjerne vil "tro" noe om.... Så jeg syntes at denne Ted Haggard får som fortjent jeg! Han sto faktisk ansvarlig for hvordan 30 millioner mennesker oppfatter homofile med å stå å si slikt som han gjorde, så ja, he had it com'in.... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Kan ikke se hvordan noen av de videoene skaper et bilde av at Ted Haggard ønsker å " rakke ned på, knuse og hetse homofile". Det er jo veldig tydelig hva han mener om homofile. Kan derimot si at jeg har opplevd veldig ofte at ikke-kristne rakker ned på kristne fordi de tilsynelatende ikke synes noe om homofile Å så fælt! Noen blir rakket ned på fordi de rakker ned på andre! Forferdelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå