Gå til innhold

Innkjøp av hjemmekinoanlegg.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om dette oppsettet er bra, siden jeg kan få alt til innkjøpspris. Jeg vil bare være sikker på at alt ser bra ut osv.

http://www.autohifi.no/aspx/produkt/prdinf...t.aspx?plid=788

http://www.autohifi.no/aspx/produkt/prdinf...t.aspx?plid=796

http://www.autohifi.no/aspx/produkt/prdinf...x?plid=328'

Noen som har prøvd noe av dette utstyret før som kan dele noen erfaringer?

Takker på forhånd for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AVR355 er et bra valg. Vet ikke hvordan høytalerne er, men har et inntrykk av at Polk ikke gir mest for pengene. Du har ikke vurdert å kjøpe Blu-ray-spiller?

Kommer du til å handle fra autohifi ? Du får H/K AVR355 til ca samme pris, og DVD39 billigere over disk hvis du handler fra Soundgarden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Kommer ikke til å kjøpe Blu-Ray med det første :)

Hvorfor det, når du kjøper en receiver med mulighet for HD lyd og en DVD spiller som koster mer enn mange BD spillere?

Han kjøper en receiver med støtte for HD-lyd fordi han vil ha det tekniske på plass den dagen han går over til Blu-ray. Den gode DVD-spilleren har han nok valgt fordi han ønsker å få det beste ut av DVD-formatet. En helt fornuftig tankegang.

Lenke til kommentar
Han kjøper en receiver med støtte for HD-lyd fordi han vil ha det tekniske på plass den dagen han går over til Blu-ray. Den gode DVD-spilleren har han nok valgt fordi han ønsker å få det beste ut av DVD-formatet. En helt fornuftig tankegang.

Ved å utnytte mesteparten av hva DVD gir så får man kun en brøkdel av hva man får fra en BluRay som faktisk vil være billigere. Kjøper man en BD spiller får man både lyd og bilde som utklasser hva som finnes av DVD spillere uansett prisklasse, hva som er fornuftig med det skjønner jeg ærlig talt ikke.

Det jeg tror er at trådstarter avventer til H/K kommer med en BluRay spiller fordi han vil ha samme design på anlegget noe jeg skjønner godt.

Ser man bort fra designaspektet om at to komponenter med samme design ser bra ut i hyllen er vel det valget langt fra fornuftig med priser og muligheter på BluRay i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Ved å utnytte mesteparten av hva DVD gir så får man kun en brøkdel av hva man får fra en BluRay som faktisk vil være billigere. Kjøper man en BD spiller får man både lyd og bilde som utklasser hva som finnes av DVD spillere uansett prisklasse, hva som er fornuftig med det skjønner jeg ærlig talt ikke.

Hva lyd og bilde angår mellom DVD kontra Blu-ray er jeg fullstendig klar over. Dette er grunnen til at jeg forlengst har konvertert. Men hvis han vil få det beste ut av de DVD-ene han faktisk har, eller rett og slett liker de lave prisene på DVD, så ser jeg ikke helt det store problemet du har med dette.

At han vil vente til det kommer en Blu-ray-spiller med matchende design, så venter han på overtid. Harman/kardon har solgt BDP10 i Norge en stund nå.

Lenke til kommentar
Hva lyd og bilde angår mellom DVD kontra Blu-ray er jeg fullstendig klar over. Dette er grunnen til at jeg forlengst har konvertert. Men hvis han vil få det beste ut av de DVD-ene han faktisk har, eller rett og slett liker de lave prisene på DVD, så ser jeg ikke helt det store problemet du har med dette.

Lurer da fremdeles på hvordan du kommer frem til at kjøp av en DVD spiller til 3000 kr er fornuftig siden BluRay spillere også fungerer fint på DVD. Om trådstarter er bestemt på å velge DVD respekterer jeg det men at du sier det er fornuftig ser jeg enda ikke en eneste grunn til.

Den gode DVD-spilleren har han nok valgt fordi han ønsker å få det beste ut av DVD-formatet. En helt fornuftig tankegang.
At han vil vente til det kommer en Blu-ray-spiller med matchende design, så venter han på overtid. Harman/kardon har solgt BDP10 i Norge en stund nå.

Den er likevel MYE dyrere enn en DVD spiller.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Lurer da fremdeles på hvordan du kommer frem til at kjøp av en DVD spiller til 3000 kr er fornuftig siden BluRay spillere også fungerer fint på DVD.

En Blu-ray-spiller fungerer fint til DVD-avspilling, men det betyr ikke at den gir et like bra bilde som en dedikert DVD-spiller. Per dags dato er det kanskje vel så viktig at oppskaleringen er av god kvalitet. Bildekvalitet er jo tross alt ikke utelukkende et spørsmål om oppløsning, men også om hvordan bildet er dekodet. Hvor god denne oppskaleringen blir, kommer an på bildeprosessoren. Det er ikke en selvfølge at en Blu-ray-spiller denne jobben spesielt godt.

DVD-spilleren trådstarter linker til, har fokus på DVD og har fokus på å gjøre jobben godt. Jeg vil heller la en slik spiller ta seg av oppskaleringen, enn å mate filmene inn i en ymse Blu-ray spiller. Men la oss ikke glemme at det finnes mange gode Blu-ray-spillere på oppskaleringssiden, selvfølgelig. Går han litt opp i pris får han jo Pioneer BDP-51FD, som burde være fantastisk på det meste.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Det er ikke en selvfølge at en Blu-ray-spiller denne jobben spesielt godt.

Men en spiller til 3 lapper burde vel gjøre jobben ganske bra. Hvis man har en god oppskaleringsteknologi på lager så bruker de den nok i BluRay spillerne sine istedefor å vente til DVD går helt ut av markedet.

Nå kommer også masse BD filmer til under 100 lappen så jeg ser faktisk ingen grunn til å "kaste bort" pengene sinde på en dyr DVD spiller.

Lenke til kommentar

Beklager for at jeg har vert borte en stund, men trodde at tråden hadde dødd ut, og har søkt hjelp på andre forum. Grunnen til at jeg valgte denne DVD-spilleren var at jeg fikk den til innkjøpspris, og kostet derfor ikke så mye for meg.

Jeg kommer også til å bruke dette som CD-spiller, og jeg tror da (mulig jeg tar feil) at denne vil gi bedre lyd enn en Blu-Ray spiller til samme pris. BD-spiller kommer nok, men ikke i denne omgang ;) Håper dette oppklarte litt! Takk for mange gode svar, og bare til å komme med flere inpill dersom det er noen!

Lenke til kommentar
Jeg kommer også til å bruke dette som CD-spiller, og jeg tror da (mulig jeg tar feil) at denne vil gi bedre lyd enn en Blu-Ray spiller til samme pris.

Da bør du ihvertfall få den veeeeeldig billig hvis det skal være verdt pengene. Angående lydkvalitet på CD vil nok den innebygde konverteren på både den CD-spilleren og en billig BluRay være dårligere enn den som ligger i forsterkeren.

Så hvis du bruker de digitale utgangene på spilleren vil spillerne gi identisk lydkvalitet på CD.

Konklusjon: Å kjøpe en DVD spiller til 3000 kr blir bortkastet penger uansett om du får den til 1/3 av prisen når man får BluRay spillere med HDMI 1.3 til rett over 1000 kr. Det er ihvertfall min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...