Mannen med ljåen Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Hallo! Jeg ser på TV, og nå nettopp viste de en reklame for Skoda Octavia. De viste at girspaken ble betjent, men bare i ett sekund. Det kunne allikevel se ut som den bare ble flyttet en liten centimeter. Er girspaken på denne bilen egentlig en joystick med elektriske brytere? Eller er det kun synsbedrag? Girspaken på Peugeoten min beveger seg mye mer når jeg skifter gir. Men det er ikke en Skoda. Endret 3. juli 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Det var ikke DSG-kasse, da? Det vil si automatkasse med to clutcher, med manuell funksjon. Der dytter du bare opp eller ned på girspaken når du skal gire Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Hvis den bare ble flyttet en centimeter, så er det nok store sjanser for at det var DSG-kassen de viste, ja. Så det ut som en vanlig girspak, eller lignet det på en automatgirspak? Uansett så trenger man jo bare å flytte girspaken en centimeter på alle andre biler hvis du ser i forhold til Peugeot. Der har man jo ca. to meter vandring på girspaken - samtidig som man ikke kjenner om bilen er i gir eller ikke. Møkkakasser. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Octaviaens girkasse så veldig manuell ut, ja. Hvordan virker den? Er det en elektrisk joystick som betjenes? Hvis den egentlig er automatisk, hvorfor gadd de å gi den manuell spake? For manuell-entusiaster? Er virkelig Peugeot verstinger på girkasser? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hvis den så manuell ut, så er den manuell. Dette bildet er av en manuell Octavia. Dette er en DSG-kasse. Denne er riktignok fra en Golf, men girspaken ser lik ut i Octavia. Og, ja. Peugeot er verstinger på girkasser... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Hva er galt med Peugeots girkasser? Er det bare måten man håndterer dem? Eller er de lite holdbare aller noe slikt? Lenke til kommentar
TubXtra Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hva er galt med Peugeots girkasser? Hovedsaklig at det er veldig lang vandring mellom girene. Er vel mest en vanesak Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Lang vandring mellom girene og ufattelig upresise, ja. Er såvidt jeg vet ikke noe spesielt galt med de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå