ukjentbrukergitt Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Om jeg var en ond vitenskapsmann med uendelige ressurser så hadde jeg samlet 150 000 personer og isolert i tre områder med 50 000 i hver. I det ene hadde jeg drevet selektiv avl ut i fra intelligens, i den andre hadde jeg drevet selektiv avl ut i fra fysiske attributter som styrke o.l. og det tredje området hadde jeg latt folk pule dem de ville. Så hadde jeg latt det gå 50 år, 100 år og kanskje enda lenger (jeg går ut i fra at siden jeg er en ond vitenskapsmann så har jeg løst det simple problemet med at jeg hadde eldes og dødd tilslutt) og sett hvordan de utviklet seg. jeg ville videreført ideen og avlet fram en intelligent perfekt, og en fysisk perfekt for så å blande disse litt, kanskje genmanipulere ungen litt, kort og godt skapt den perfekte soldat Lenke til kommentar
likferd Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Ja, og akkuratt derfor hadde det vært gøy å se kombinasjonen av en sjimpanse og home erectus, siden vi har såpass likt dna som vi har. Er ikke så lenge siden vi skilte lag. Uansett så mener jo kreasjonistene at vi ikke er dyr, vi er mennesker, og det er jo like forskjellig som dyr og planter... There's your problem Det er hvertfall over 2 millioner år med evolusjon som skiller sjimpanser og mennesker. Du kan jo prøve, men jeg tror ikke du kommer langt :!: Edit: er vel mer 3-5 millioner år med evolusjon som skiller sjimpanser og mennesker. Tiden har lite å si, det er de genetiske forskjellene det går på. Og hvor mange kromosoner de forskjellige artene har. Det er det som er det store problemet, mennesker og sjimpanser har forskjellig antall kromosoner. men dette betyr ikke at det ikke kan gå, de forsøkene som ble gjort ble gjort for lenge siden, det er godt mulig med moderne teknologi at man kunne greie det, spørsmålet er mer om man bør prøve eller ikke, ikke om det går. Tiden fra når arter skiller seg har lite å så, ekte hundedyr(sjakaler, cyoter og ulver) skilte lag for ca. 3 millioner år, men fordi alle har samme antall kromosoner og er så like genetisk kan alle disse artene parre seg fritt og få fruktbare avkom, de store kattene skilte også lag for ca. 3 millioner år siden, de kan fremdeles få avkom, men fordi de har forskjellige antall kromosoner blir avkommet sterilt 99% av tiden. Så tiden har lite å si, viss løver og tigere kan få unger, er det godt mulig mennesker og sjimpanser kan det også. Ulver, hunder og sjakaler er i samme slekt. Omtrent som Homo sapiens (vi) og Homo neanderthalensis (nå utdødd) var i samme slekt. Sammenligningen er altså ikke helt bra. Man mener at det moderne mennesket kunne få avkom med "neandertalere" riktignok Endret 23. juli 2009 av likferd Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Mennesker og Sjimpanser er i samme "tribe" Mens Hundedyr er i samme Genius. Så ja det stemmer hundeslekter er nærmere enn mennesker og sjimpanser Men det har lite å si, som jeg sa Løver og tigere kan få avkom men det er sterilt, SELV OM de er i samme slekt akurrat som hunder og sjakaler. Altså det er ikke klassifikasjonen som bestemmer om man kan få avkom og om avkommet er sterilt eller ikke, det er Gener og kromosoner som bestemmer det. Husk at naturen ser alt som gener, det er vi mennesker som har laget disse slektene og familiene de er med andre ord kunstige og har lite å si sånn i virkligheten Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Om jeg var en ond vitenskapsmann med uendelige ressurser så hadde jeg samlet 150 000 personer og isolert i tre områder med 50 000 i hver. I det ene hadde jeg drevet selektiv avl ut i fra intelligens, i den andre hadde jeg drevet selektiv avl ut i fra fysiske attributter som styrke o.l. og det tredje området hadde jeg latt folk pule dem de ville. Så hadde jeg latt det gå 50 år, 100 år og kanskje enda lenger (jeg går ut i fra at siden jeg er en ond vitenskapsmann så har jeg løst det simple problemet med at jeg hadde eldes og dødd tilslutt) og sett hvordan de utviklet seg. jeg ville videreført ideen og avlet fram en intelligent perfekt, og en fysisk perfekt for så å blande disse litt, kanskje genmanipulere ungen litt, kort og godt skapt den perfekte soldat Sikker på at det ville vært den perfekte soldat ? Vil en ekstremt intelligent person nødvendigvis vært "flink" og alltid fulgt ordre, også av den hjernedøde eller selvmorderske typen ? Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Om jeg var en ond vitenskapsmann med uendelige ressurser så hadde jeg samlet 150 000 personer og isolert i tre områder med 50 000 i hver. I det ene hadde jeg drevet selektiv avl ut i fra intelligens, i den andre hadde jeg drevet selektiv avl ut i fra fysiske attributter som styrke o.l. og det tredje området hadde jeg latt folk pule dem de ville. Så hadde jeg latt det gå 50 år, 100 år og kanskje enda lenger (jeg går ut i fra at siden jeg er en ond vitenskapsmann så har jeg løst det simple problemet med at jeg hadde eldes og dødd tilslutt) og sett hvordan de utviklet seg. jeg ville videreført ideen og avlet fram en intelligent perfekt, og en fysisk perfekt for så å blande disse litt, kanskje genmanipulere ungen litt, kort og godt skapt den perfekte soldat Sikker på at det ville vært den perfekte soldat ? Vil en ekstremt intelligent person nødvendigvis vært "flink" og alltid fulgt ordre, også av den hjernedøde eller selvmorderske typen ? han ville vært fysisk perfekt og perfekt intelligent sett, om han fulgte ordre eller ei er smal sak, bare et lite halsbånd noe alla battle royal og eventuelt en liten operert inn bombe i hjernebarken de ikke vet om som en sikkerhet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Kanskje vi skulle satsa på å drive "oppdrett" av mennesker til spesifikke oppgaver. Den sterke og fryktløse infanteristen for vanlig kamp. Kanskje fått et "perfekt eksempel" og drevet ren kloning i stor stil. Så kunne vi avlet frem noen glimrende taktikkere og strateger til å fortelle dem hva de skulle gjøre. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 føler på meg litt star wars preg her, i like! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå