Gå til innhold

Er du en ond vitenskaps mann?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt noen ganger hva som ville skje hvis man tar en unge fra den er født, og holder den isolert fra andre barn og omgivelser de første 2 årene, og KUN lære den gale ord på alt mulig. Peke på en stol og si "juling" osv. Også sende ungen i barnehagen når den blir et par-tre år eldre og følge med hvordan han kommuniserer med andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer faktisk på hvor lenge en måke lever uten noe mat eller drikke i det hele tatt. Ingen næring, bare nysjerrig altså.

:!:

jeg lurer på hvordan hvilke vinkler, med hvilken kraft og fra hvilke man kan kaste måker fra før de begynner å treffe bakken. altså: hvor flink er måkene til å rette seg selv opp i luften vist jeg skulle pelme en med ryggen først mot bakken? ville den klare det vist jeg gav den litt mer tid? ender her og der og se hvor grensen gikk.

hva gjør måken vist jeg holder den bundet for så å traspe et og ett egg i reiert dens. vil den bli sinna og ta hevn når alle er død? vil den protestere og kjempe forgjeves for å redde sine små? vil den bli lei seg?

jo, Newt32.. jeg sa du fikk tankene til å rulle :p

Lenke til kommentar
Jeg syns også at det hadde vært en god idé å ikke la folk med feil eller mangler få lov til å få barn. Da kunne vi ha fått litt fart i evolusjonsprosessen til menneskene.

har tenkt litt på det samme, men har endret mening.

tro meg, det som virkelig ødelegger utviklingsprosessen til det moderne mennesket er våre degenererende matvaner som stadig fører til mer sykdom, overvekt og infertilitet enn noe annet. skal man perfeksjonere genene sine og avkommet sitt trenger man bare å forsyne kroppen med nødvendige og overlegne næringsstoffer - noe som er svært vanskelig å få tak i dagens samfunn.

hadde jeg vært diktator så skulle jeg fjerna hver eneste fastfood restaurant og alt av kunstig møkkamat, samt nærmest endt kommersiell produksjon av mat. resultatet ville blitt en fysisk og psykisk overlegen befolkning hvor sykdom, overvekt og infertilitet nærmest ikke finnes.

Lenke til kommentar
Jeg lurer faktisk på hvor lenge en måke lever uten noe mat eller drikke i det hele tatt. Ingen næring, bare nysjerrig altså.

:!:

jeg lurer på hvordan hvilke vinkler, med hvilken kraft og fra hvilke man kan kaste måker fra før de begynner å treffe bakken. altså: hvor flink er måkene til å rette seg selv opp i luften vist jeg skulle pelme en med ryggen først mot bakken? ville den klare det vist jeg gav den litt mer tid? ender her og der og se hvor grensen gikk.

hva gjør måken vist jeg holder den bundet for så å traspe et og ett egg i reiert dens. vil den bli sinna og ta hevn når alle er død? vil den protestere og kjempe forgjeves for å redde sine små? vil den bli lei seg?

jo, Newt32.. jeg sa du fikk tankene til å rulle :p

Måker blir i allefall lei seg/fortvila. Så en havørn ta en måkunge en gang, og sette seg på naboøya og "slafse i seg". Foreldrene satt på øya bortenfor og hylte (ikke vanlige måkeskrik). Det var faktisk ganske lite koslig...

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på hvordan samfunnet kan dra nytte av folk som er grønnsak, eller som ligger i koma.

Hva med å lage seg en matte av et stoff som kan dra nytte av kropsvarmen til disse menneskene for så å bruke denne varmen til å generere strøm, eller bare å varme opp vann?

Ellers så har det også streifet meg hvordan blodet gjennom hovedpulsårene i kroppen (i hovedsak dei i låret) kanskje kunne vært brukt til å drive små dynamoer. Strømmen som genereres av de blodsirkulasjonsdrevne dynamoene kunne så brukes til å lade opp batteri, eller dersom det var snakk om komapasienter kunne disse vært koplet i serie til å drive f.eks. TV'en til sykepleierne som passer på dem?! :D Blir vel grei trim for hjertet og det, i tillegg til at det sparer miljøet...

Lenke til kommentar
Hva med å lage seg en matte av et stoff som kan dra nytte av kropsvarmen til disse menneskene for så å bruke denne varmen til å generere strøm, eller bare å varme opp vann?

Noen har sett for mye på Matrix.... :hrm:

Lenke til kommentar

Noen har sett for mye på Matrix.... :hrm:

hehe^^ jeg syntes det passet fint i denne tråden ;)

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt på hvordan samfunnet kan dra nytte av folk som er grønnsak, eller som ligger i koma.

Du kan gjøre det med liket til en slektning. Du setter en slags ting som genererer strøm fra liket som råtner. Inni gravstøtten er det et oppladbart batteri som du kan hente en gang i blandt. 

Kilde: "Stuff You Should Know" podcast, ep "What can Be done with a dead body?" 18.12.08

Endret av Obi von Knobi
Lenke til kommentar

Ellers så har det også streifet meg hvordan blodet gjennom hovedpulsårene i kroppen (i hovedsak dei i låret) kanskje kunne vært brukt til å drive små dynamoer. Strømmen som genereres av de blodsirkulasjonsdrevne dynamoene kunne så brukes til å lade opp batteri, eller dersom det var snakk om komapasienter kunne disse vært koplet i serie til å drive f.eks. TV'en til sykepleierne som passer på dem?! :D Blir vel grei trim for hjertet og det, i tillegg til at det sparer miljøet...

HAHAHA!!! så utrolig bra!

Jeg har så lyst til å se en blanding av sjimpanser og menneske. Morsomt og se, og så kanskje evolusjonsmotstanderne kunne holdt kjeft. Lurer på hvem som hadde fått foreldreretten...

Lenke til kommentar
Jeg har så lyst til å se en blanding av sjimpanser og menneske. Morsomt og se, og så kanskje evolusjonsmotstanderne kunne holdt kjeft. Lurer på hvem som hadde fått foreldreretten...

Intet sted i evolusjonsteorien står det at mennesker stammer fra apene :) Man mener derimot både aper og mennesker stammer fra en felles forfar en gang i urhistorien, på samme måten som at man mener alt liv stammer fra de første encellede organismene.

Lenke til kommentar

Jo vi stammer fra aper, og vi stammer fra apekatter,

Defor er vi aper.

Mennesker og sjimpanser har samme stammfar for ca. 5 millioner år siden dette er klart og tydlig en ape.

En proto ape om du vil men fremdeles en ape, og aper stammer fra apekatter og vi er derfor og altid vil være apekatter.

Akurrat som vi altid vil være tetropder selv om vi går på to bein

Lenke til kommentar

Intet sted i evolusjonsteorien står det at mennesker stammer fra apene :) Man mener derimot både aper og mennesker stammer fra en felles forfar en gang i urhistorien, på samme måten som at man mener alt liv stammer fra de første encellede organismene.

Ja, og akkuratt derfor hadde det vært gøy å se kombinasjonen av en sjimpanse og home erectus, siden vi har såpass likt dna som vi har. Er ikke så lenge siden vi skilte lag. Uansett så mener jo kreasjonistene at vi ikke er dyr, vi er mennesker, og det er jo like forskjellig som dyr og planter...

Lenke til kommentar
Ja, og akkuratt derfor hadde det vært gøy å se kombinasjonen av en sjimpanse og home erectus, siden vi har såpass likt dna som vi har. Er ikke så lenge siden vi skilte lag. Uansett så mener jo kreasjonistene at vi ikke er dyr, vi er mennesker, og det er jo like forskjellig som dyr og planter...

There's your problem ;)

Det er hvertfall over 2 millioner år med evolusjon som skiller sjimpanser og mennesker. Du kan jo prøve, men jeg tror ikke du kommer langt :!:

Edit: er vel mer 3-5 millioner år med evolusjon som skiller sjimpanser og mennesker.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Er det ikke sjimpanseren vi har veldig stor sannsynlighet for å avkom med, dog et sterilt et. Det er ihvertfall ett apedyr som vi har såpass likt dna til at det mest sannsynlig går greit, men det blir hindret av etiske grunner. Var nettopp oppe til diskusjon i en annen tråd, og vi har likere dna enn andre dyr i naturen som klarer å få avkom, var det løve og tiger tro?

Lenke til kommentar

Om jeg var en ond vitenskapsmann med uendelige ressurser så hadde jeg samlet 150 000 personer og isolert i tre områder med 50 000 i hver. I det ene hadde jeg drevet selektiv avl ut i fra intelligens, i den andre hadde jeg drevet selektiv avl ut i fra fysiske attributter som styrke o.l. og det tredje området hadde jeg latt folk pule dem de ville. Så hadde jeg latt det gå 50 år, 100 år og kanskje enda lenger (jeg går ut i fra at siden jeg er en ond vitenskapsmann så har jeg løst det simple problemet med at jeg hadde eldes og dødd tilslutt) og sett hvordan de utviklet seg.

Lenke til kommentar

There's your problem ;)

Det er hvertfall over 2 millioner år med evolusjon som skiller sjimpanser og mennesker. Du kan jo prøve, men jeg tror ikke du kommer langt :!:

Edit: er vel mer 3-5 millioner år med evolusjon som skiller sjimpanser og mennesker.

Tiden har lite å si, det er de genetiske forskjellene det går på. Og hvor mange kromosoner de forskjellige artene har.

Det er det som er det store problemet, mennesker og sjimpanser har forskjellig antall kromosoner. men dette betyr ikke at det ikke kan gå, de forsøkene som ble gjort ble gjort for lenge siden, det er godt mulig med moderne teknologi at man kunne greie det, spørsmålet er mer om man bør prøve eller ikke, ikke om det går.

Tiden fra når arter skiller seg har lite å så, ekte hundedyr(sjakaler, cyoter og ulver) skilte lag for ca. 3 millioner år, men fordi alle har samme antall kromosoner og er så like genetisk kan alle disse artene parre seg fritt og få fruktbare avkom, de store kattene skilte også lag for ca. 3 millioner år siden, de kan fremdeles få avkom, men fordi de har forskjellige antall kromosoner blir avkommet sterilt 99% av tiden.

Så tiden har lite å si, viss løver og tigere kan få unger, er det godt mulig mennesker og sjimpanser kan det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...