Gå til innhold

Er du en ond vitenskaps mann?

Anbefalte innlegg

Jeg får noen ganger fikse ideer det haddet vært kult å teste ut, men de ville være moralsk feil å utføre.

Sånn som i dag, så lurte jeg på hvor lenge et menneske kunne leve på bare grillet kylling og vannmelon.

Så tenkte jeg, hva om man finner en 5 åring på gate of tvinger han/henne til å bare leve på det, og se hvor gammle dem blir.

I teorien ville de leve til dem fikk en eller annen mangel skydom pga. mangel på vitaminer og minneraler.

Jeg har hatt samme ideen med sjokolade og cola, hvor lenge ville noen kunne leve på bare det.

Det er ikke det at jeg har planer om å teste det ut, jeg får bare slike fikse ideer, på en måte at min nysjerrighet tar overhånd og man glemer noen sekunder at man ikke kan drive å teste ut slike ting på folk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm, hvor lange ville en liten gutt levd på Leverpostei og gressløk?

Vel, leverpostei har mye næring, det har protein, karbohydrater så du får nok energi(skal vel en ganske stor posjon for å få dags behovet) Men igjen du får ikke vitaminer som C-vitamin, vet ikke hvor mye vitamin det er i gressløk

Lenke til kommentar

Siden man er vitenskapsmann må man først komme med en hypostese, og da må man første finne ut teoretisk hvor lenge man ville overlevd, før man gjennomfører sitt onde eksperiment, når det kommer til multivitamin og vann, skal det ikke så mye tenking til før man kommer frem til at man ville død like fort som om man bare drakk vann og droppet vitamin tilskuddet. Da du ikke får inn NOE som helst av protein og karbohydrater.

Med andre ord du sulter bare i hjel som om du ikke spiste noe som helst og da vet man et mennnesker kan overleve på ikke noe annet enn vann opp mot 40 dager.

Lenke til kommentar

Akkurat det å overleve på bare en eller to ting er vel umulig, så lenge det ikke er noe kunstig fremstilt.

Det finnes vel ikke to ting i verden som har alt et menneske trenger for å overleve? Da tenker jeg på naturlige ting som frukt og grønt, ikke på kunstig fremstilte matvarer.

Det måtte i tilfelle være en frukt med stort innhold av vann og viktige vitaminer, og så noe med karbohydrater og proteiner.

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg har hatt særlig mange tanker om menneskeeksperimenter. Men har jo f.eks. vurdert tanken på hvordan planeten hadde vært dersom størstedelen av menneskene hadde dødd ut o.l. En annen ting jeg tenker mer på er mer snåle former for statistikk, f.eks. hvor mye kloakk som blir produsert av mennesker i sekundet. Må være enorme mengder :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg er ikke ondskapsfull før jeg faktisk gjør det, nå er jeg bare rar i hode

får fikse ideer selv titt og ofte, men det er ikke alltid de er like vitenskaplige som du sier her. noen ganger lurer jeg bare på hvordan det ville sett ut om "den gamle mannen som går opp trappen faller og ruller laaaangt ned." :)

Lenke til kommentar

jeg må si jeg er litt ond forsker til tider. jeg var ikke gammel da jeg testa om krabber kunne leve i bensin, sprit, ferskvann osv

testa også hvor mye vekt et bein klarte å holde osv. gikk veldig vitenskaplig fram med målebeger og greier for å finne det ut da :p

Lenke til kommentar

hmm.. tror du krabba blir drita hvis du dypper den litt i sprit? :p

ond vitenskapsmann? synes det hadde vært kult om vi kunne genmodifisere noen mennesker til å bli små husnisser. husnissene er selvfølgelig både fysisk og intellektuelt svakere enn oss, men de er fremdeles dugelige nok til å være slavene våre. jeg skulle også gjerne krysset sjimpanse og menneske og sett hva utkommet ville vært av en slik blanding. det skal visstnok være mulig, dog svært vanskelig. noen påstår at vi allerede har gjort det (KONSPIRASJON!). kanskje disse kunne blitt slavene våre? hørte også noe snakk om at vi kan gjenopplive neandertalerne siden vi har dna rester etter dem. det hadde også vært stilig.

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke det er ondskapsfullt...

Jeg tenker ofte på hva som ville skjedd hvis man tok en baby, og sperret det inne på et rom uten kontakt med mennesker, kun en PC med internett.

Hvordan ville den personen oppføre seg når man slapp ham ut etter 20 år?

Jeg syns også at det hadde vært en god idé å ikke la folk med feil eller mangler få lov til å få barn. Da kunne vi ha fått litt fart i evolusjonsprosessen til menneskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...