Gå til innhold

Print Screen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merket noe nytt for 3 uker siden i Windows Xp.

Tok et utklipp fra en film som kjørte i WMP, og lot filmen fortsette å kjøre, så gikk jeg på paint og limte inn, så fortsettet filmen og kjøre i paint.

Hadde ikke sett det før! :p

Bruker dere så mange taster ?

Min måte:

1. Printscreen (ved siden av Scroll-Lock)

2. Åpne paint og bruke Ctrl + V for å lime inn!

Lenke til kommentar
ALT+Prt Sc tar screenshot av det aktive vinduet

Bare Prt Sc tar printscreen av hele skjermen.

Du som så video i paint, kødder du?

Nei, det stemmer det! Filmen går videre i paint også, men når du stopper filmen eller lukker den stopper den også i paint.

Trikset for å ta Screenshot av en film er å slå av maskinvareakselerasjon. Enten i WMP eller i windows.

Lenke til kommentar

grunnen til at videoen ble spillt av i paint, er at når du tok screenshotet tok du bare screenshot av overlay fargen i mediaplayeren, og ikke av videoen, når du har mediaplayeren gående bak paint, bruker mediaplayeren fortsatt overlay for å vise videoen, og da blir videoen vist i paint der det er farget med overlay fargen.

du kan prøve å flytte rundt på paint vinduet og plassere overlay fargen litt uten for bildet i mediaplayeren og se at bare litt av videoen kommer fram.

ok, jeg er ingen mester i å forklare, men kanskje noe forstod det.

Et lignende triks bruker jeg i BeOS, setter på en film til avspilling på fullscreen, flytter meg til et annent workspace med overlay fargen som bakgrunn. og da vil jeg få videoen avspillt som bakgrunnsbilde. ganske fancy.

Det samme trikse burde også gå ann i linux og andre OS med workspaces.

-Nils Tarjei

BeOS User Group Norge

http://www.bug-no.org

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...