Alieu Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Hvordan kan jeg ta bilde av desktop f.eks. Og hvor legger bildene seg? EKS: Lenke til kommentar
entotre Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 1. Bruk Alt Gr + Print Screen. 2. Lim inn bildet i f.eks. PhotoShop (bildet legger seg på clipboard) Lenke til kommentar
shorin Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 du trykker bare på PrtScn knappen over piltastene og delete kanppen,så starter du ms-paint og og høyre-klikker lim inn/hurtig tast Crtl+v(etter d jeg husker). Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Det finnes oxo programmer som gjør at du kan ta flere bilder på rad, slik at bildene blir lagret automatisk i ei mappe. ClipCache eller HyperSnap foreksempel. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Merket noe nytt for 3 uker siden i Windows Xp. Tok et utklipp fra en film som kjørte i WMP, og lot filmen fortsette å kjøre, så gikk jeg på paint og limte inn, så fortsettet filmen og kjøre i paint. Hadde ikke sett det før! Bruker dere så mange taster ? Min måte: 1. Printscreen (ved siden av Scroll-Lock) 2. Åpne paint og bruke Ctrl + V for å lime inn! Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 ALT+Prt Sc tar screenshot av det aktive vinduet Bare Prt Sc tar printscreen av hele skjermen. Du som så video i paint, kødder du? Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 ALT+Prt Sc tar screenshot av det aktive vinduet Bare Prt Sc tar printscreen av hele skjermen. Du som så video i paint, kødder du? Nei, det stemmer det! Filmen går videre i paint også, men når du stopper filmen eller lukker den stopper den også i paint. Trikset for å ta Screenshot av en film er å slå av maskinvareakselerasjon. Enten i WMP eller i windows. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Print Screen [windowstast]+r mspaint ctrl + v alt + f + x [enter] "filename" [enter] Og der har jeg et pent bilde av hardware.no forumet og et innlegg som jeg driver å skriver -Chief- Lenke til kommentar
nthjelme Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 grunnen til at videoen ble spillt av i paint, er at når du tok screenshotet tok du bare screenshot av overlay fargen i mediaplayeren, og ikke av videoen, når du har mediaplayeren gående bak paint, bruker mediaplayeren fortsatt overlay for å vise videoen, og da blir videoen vist i paint der det er farget med overlay fargen. du kan prøve å flytte rundt på paint vinduet og plassere overlay fargen litt uten for bildet i mediaplayeren og se at bare litt av videoen kommer fram. ok, jeg er ingen mester i å forklare, men kanskje noe forstod det. Et lignende triks bruker jeg i BeOS, setter på en film til avspilling på fullscreen, flytter meg til et annent workspace med overlay fargen som bakgrunn. og da vil jeg få videoen avspillt som bakgrunnsbilde. ganske fancy. Det samme trikse burde også gå ann i linux og andre OS med workspaces. -Nils Tarjei BeOS User Group Norge http://www.bug-no.org Lenke til kommentar
DevN Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 nthjelme: Jeg forsto, var ikke så dårlig forklart det. Det er jo litt tøft da.. Da kan man lage fullt av prikker på filmen med blyanten.. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå