firkantspiker Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Har i vertfall fått ordrebekreftelse og beskjed om at varen skal sendes mellom 13. og 17. så sitter nå her og venter... Lenke til kommentar
firkantspiker Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Etter lang ventetid kom varen endelig i dag (bestilte jo kameraet på kvelden den 7/6), og til min store skuffelse viser pakken kun å inneholde e-620 og 25 milimeteren. Ringte selvfølgelig til netonnet og spurte om hvorfor og fikk selvfølgelig til svar av en litt nølende jente at det var feil produktbeskrivelsen på deres sider. Fikk da tilbud om å sende varen tilbake for refundering eller en annen vare, og jeg svarte da at jeg ønsket å tenke på saken og konferere med mine venner (google, diskusjon.no?) om hva jeg ville foreta meg. Tok selvfølgelig skjermdump av "anonsen" før de fikk forandret på underteksten. Er det i det hele tatt noen vits å forfølge dette videre? Jeg mener jo (selvfølgelig) at en avtale er inngått og at visse forpliktelser må oppfylles, og videre mener jeg å ha handlet i god trod. Prisen var jo ikke for god til å være sann (selv om radaren til enkelte her inne slo ut), men heller ikke et dårlig tilbud i og med at kit med 14-42 og 40-150 kostet 7490,- som kun er tusen under min bestilling. Det billigste huset og linse (e-620+25mm) kjøpt hver for seg koster 7738,- Mens damen hos netonnet sa at deres pris på 25mm var rundt 3200,-, hvorpå jeg svarte at billigste på prisguide lå på rundt 1800,-, men det viste hun ikke noe om. Kaller dere ikke dere selv prispresseren på hjemmeelektronikk burde jeg ha sagt (hvorfor kommer man ikke på sånne ting der og da?). Etter litt søking kom jeg over denne artikkelen. http://www.hardware.no/artikler/juss_paa_nett/21903/5 Er det noen som har noen glupe ideer, og/eller burde dette inlegget vært flyttet til forbrukerrett? Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hmmh. Denne ville jeg tatt i forbrukerrett-forumet. Dette er jo en liten nøtt - de har lagt ut feil varebeskrivelse på websidene sine og dermed sendt deg en annen vare enn du bestilte. Har du krav på den varen du mente du bestilte til den prisen, eller kan du bare forvente deg refundering.. Hmmh. Lenke til kommentar
firkantspiker Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hmmh. Denne ville jeg tatt i forbrukerrett-forumet. Dette er jo en liten nøtt - de har lagt ut feil varebeskrivelse på websidene sine og dermed sendt deg en annen vare enn du bestilte. Har du krav på den varen du mente du bestilte til den prisen, eller kan du bare forvente deg refundering.. Hmmh. Det er ikke godt å si, flytter nok over til forbrukerrett ja... Føler meg jo litt lurt, men på den andre siden har tanken slått meg. Forlanger jeg for mye eller er det bare rett og rimelig å presse de litt? Lenke til kommentar
Arne_H Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Dette fant jeg på deres hjemmeside : 1. Kjøp Ved bestilling gjelder avtalen om kjøp først når NetOnNet har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av NetOnNets database uten manuelt tilsyn. Ved feil eller mangler i bl.a. prisopplysning, leveringstid etc. forbeholder vi oss retter til å korrigere dette i ettertid. Om du ikke er fornøyd med NetOnNets korrigeringer eller synes at produktinformasjonen er feilaktig kan du selvsagt velge å kansellere din ordre. Så de prøver nok å ha en form for ryggdekning i tilfelle feil pris ol. Lenke til kommentar
firkantspiker Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Dette fant jeg på deres hjemmeside : 1. Kjøp Ved bestilling gjelder avtalen om kjøp først når NetOnNet har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av NetOnNets database uten manuelt tilsyn. Ved feil eller mangler i bl.a. prisopplysning, leveringstid etc. forbeholder vi oss retter til å korrigere dette i ettertid. Om du ikke er fornøyd med NetOnNets korrigeringer eller synes at produktinformasjonen er feilaktig kan du selvsagt velge å kansellere din ordre. Så de prøver nok å ha en form for ryggdekning i tilfelle feil pris ol. Det er ikke nødvendigvis nok å ta slike forbehold, siterer "Guide: Juss på nett" side 5 fra hw.no: "Forbehold om trykkfeil Mange nettbutikker har et forbehold om trykkfeil, utsolgte varer, prisendringer el. Slike forbehold er bare gyldige om de er lett synlige på websidene - slik at kunden MÅ ha sett dem under kjøpeprosessen. Nettbutikker som ikke har slike forbehold i vilkårene sine, risikerer å få bindende avtaler som de vil kunne tape mye på når de kreves gjennomført. Om du bestiller en vare som var oppgitt til feil pris, vil du nemlig kunne kreve avtalen gjennomført hvis du "ikke skjønte eller burde skjønne" at det var en feil. Selv om webshopen har tatt forbehold mot trykkfeil, vil man etter vår mening likevel ha en bindende avtale så snart webshopen har sendt deg en ordrebekreftelse. Mange webshoper opererer med automatiske ordrebekrefteler, men det må være webshopens og ikke kundens risiko at webshopen har dårlige rutiner på dette." Feilen stod i godt over tre uker, og var grunnen til at jeg valgte å bestille kameraet derfra (ikke fordi jeg visste det var feil, men fordi det var ett godt tilbud). Fem minutter etter at jeg snakket med kundeservice var selvfølgelig feilen rettet. Edit: Diskusjonen fortsetter i forbrukerrett: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1135028 så sporer vi ikke mer av her... Endret 24. juli 2009 av raven109 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå