pululf Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Hei folkens. Jeg har et par flekker på overarmene og skuldrene som jeg lurer lit på hva er. De har vært der i flere år, og har ikke gjort noe med dem siden de ikke plager meg. Flekkene varierer i størrelse. Den største er 4-5 cm lang og 2 cm bred, mens den minste flekken er nesten rund, med en diameter på 0,5 cm. Flekkene er ru, flasser itt, og uansett hva så blir jeg ikke solbrent på dem ... Jeg ble skikkelig solbrent på skuldrene, mens flekkene var like hvite som før XD De klør nesten ikke, bare littegrann av og til. De er ikke ømme heller, kjenner ikke noe til dem egentlig. Er det noen som vet hva dette er for noe? Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Kjennes de nesten ut som arr? Altså at det er litt tykkere hud der som om huden har dannet arrvev som en flekk uten at det har vært sår? Kan se noe slik ut: Lenke til kommentar
pululf Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Jepp, det kjennes ut som det er litt tjukkere hud der. Selv om bildet ditt er litt lite, så ser det helt likt ut. Hva er det for noe? Endret 3. juli 2009 av pululf Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Ikke at du bør være bekymret (i og med at du har hatt det noen år), men jeg tror du skal få en hudspesialist til å se på det. Dersom det er det samme som på bildet, så er det en hudsykdom hvor huden danner arrvev uten at det er noe sår å reparere. Enkelte versjoner av denne sykdommen er litt uheldig. Jeg har navnet på den, men jeg tror ikke det er noen vits at du får vite det og søker det opp og blir mer bekymret enn det som er nødvendig, da du finner bare triste skjebner dersom du søker på navnet. Det er jo ikke engang sikkert du har det samme.. Jeg tror uansett ikke du har den skumle utgaven da du har hatt det noen år. Men for sikkerhets skyld... ta ta kontakt med lege og få en henvisning til hudspesialist. Hadde en 4cm stor sirkel selv og siden fastlegen aldri hadde sett noe sånt så ble jeg sent til hudspesialist. Han fortalte meg hva jeg hadde og at jeg ikke måtte Google det da jeg kun ville finne den versjonen jeg ikke hadde. De gikk bort med litt salve og ett slags plaster som ble lagt over... har ett lite merke etter det, men i allefall så føles det normalt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå