Jonathan87 Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Heisann, Fikk en del bluescreen en stund (BAD_POOL_HEADER) og (NON_PAGED_AREA), så begynte å installere windows igjen. Satte i gang full formatering og installering og var borte litt over 1 time. Når jeg kom tilbake var PC'n skrudd av, og jeg fikk den ikke på igjen. Når jeg nå tar ut Strømkabelen til CPU'en, så begynner pc'n og gå, men med den i så reagerer den ikke i det hele tatt når jeg prøver å starte den. Noen forslag til hva som kan være feil her? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Prøv å koble til cpu strøm,og koble fra harddisk,ta ut støpselet til strømforsyning(230V) i 1 min,ta en clear cmos når alt er strømløst,og prøv å start opp. Hvis det ikke er forandring,så prøv 1 og 1 rambrikke i forskjellige slotter. Det er bestandig lurt å opplyse alle spec til pc'en,gjerne linker(psu,cpu,hk,ram,gpu,osv) Lenke til kommentar
Jonathan87 Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Prøv å koble til cpu strøm,og koble fra harddisk,ta ut støpselet til strømforsyning(230V) i 1 min,ta en clear cmos når alt er strømløst,og prøv å start opp. Hvis det ikke er forandring,så prøv 1 og 1 rambrikke i forskjellige slotter. Det er bestandig lurt å opplyse alle spec til pc'en,gjerne linker(psu,cpu,hk,ram,gpu,osv) Takk for svar. Har prøvd dette, men uten hell. Så aner ikke hva jeg får gjort da. Kan CPU'n være defekt? PC'n består av: Hovedkort: GIGABYTE Gigabyte GA-MA790X-DS4, AMD 790X, DDR2, Socket-AM2+, ATX, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 (GA-MA790FX-DS4) RAM: CORSAIR Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB, DDR2, 2x2GB(KIT), DHX, E.P.P, with FAN (TWIN2X4096-8500C5DF) CPU: AMD PHENOM X4 QUAD 9950 2.6GHZ SKT AM2+ 4MB 125W PIB BLACK (HD995ZFAGHBOX) SKJERMKORT: XFX Grafikkort GF8800GT PCI-E 1GB DDR3 2*DVI + HD TVOUT HDCP (PV-T88P-ZHF4) HARDDISK: SAMSUNG Harddisk 320GB 7200RPM F1 Raid Class SATAII 3.0Gbps 3.5" NoiseGuard SilentSeek 16MB NCQ (HE322HJ) ANTEC Sonata III Miditower, Svart m/500W Strømforsyning (0761345-08142-9) Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Gå over kabler, prøv med en enkel minnebrikke i forskjellige slotter, koble vekk unødvendige enheter. Sjelden feil skyldes prosessor. Strømforsyning, minne og hovedkort er gode kandidater. For å sjekke ut disse komponentene må du prøve de i en annen maskin eller motsatt. Endret 5. juli 2009 av Pastafarian Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Når du tar ut strøm til cpu,så stopper bios sin power-on self test på cpu,fordi den blir sjekket først,og kan ikke gå videre til ram,og deretter vga(skjermkort). Hvis du har anledning til å prøve annen ram PC2-5300-8500,så gjør det.Prøv også å start opp uten skjermkort. Hvis du har tilgang til et voltmeter/multimeter,så mål(DC Volt) strømforsyning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå