Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Hei, har en E8500 og hovedkort er Asus P5Q PRO, jeg har hørt mye om dette og skifte volt styrke osv, men aldri vært borti det. Og når jeg OC er det bare den ene kjernen som blir OC... Jeg OC på denne måten... Går inn i BIOS på den derre starten når det kommer " Press DEL for Setup" og setter FSB (tror jeg) høyere, da blir den ene kjernen høyere.

Så spørsmålene mine er:

Hvordan skifter jeg voltstyrke og hvorfor?

Hvordan overklokker jeg den andre kjernen også?

Er det et program som gjør det for deg sånn at det blir ganske enkelt...?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
den er som regel låst til 9. Du finner den både i ai suite og i bios

Dette med at multipliern er "låst til 9 som oftest" vrøvle der er så feil som du overhode kan si det (beklager) Multiplieren til e8500 er 9.5, altså som sagt fsb * 9,5 = Ghz

e8400 har 9 i multiplier just as you know.

Men til sak:

Still spenningen(volten) til 1.25 å deretter still FSB til 350, dette "skal" hvilken som helst e8500 klare uten problemer, starter den fint booter du som vanli, å når du er inne i windows, kjører du prime95 f.eks, orthos etc. last også ned real temp å pass på tempen temperaturen bør ikke overstige 70 grader på max load.

Hvis den er stabil i 15-30 min så er den stabil nok, deretter kan du øke FSB-en med 5-10 (prøv å boote å hvis det går bra øker du bare slik til du når 3,6-3,8Ghz.) så tester du pånytt.

Mvh

reger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...