Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått lyst til å lage min egen spillside. Men jeg vil ikke bruke sånne WYSIWYG (eller hva deheter) programmene som Bluevoda osv, altså drag and drop programmer. Jeg har lyst til å lage min egen side kun av programmering. Men jeg er TOTALT nybegynner og har ikke peiling hvor jeg skal starte og hva jeg skal starte meg. Jeg har også veldig lyst til å lage mitt eget CMS system for siden min.

Så hvor og hva skal jeg starte med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Du klarer ikke å lage noe som kan sammenlignes med f.eks Joomla. Så det spørs om du skal bruke tiden på å lære deg et veldig kjent system eller å prøve å lage ditt eget. Jeg vil anbefale deg å lese om joomla, det vil du alltid få bruk for.

Hvis ikke er det bare å lese seg opp på veldig mye rart egentlig, PHP, MYSQL, Apache, .htaccess, cgi-bin, CSS og HTML5. Noen emner tatt rett ut i fra luften. Kan du C++ kan du se litt på følgende side;

http://www.webtoolkit.eu/wt

Der kan du lage ganske avanserte sider uten å lære om "ajax". På en annen side er det ingen servere som støtter dette så der må du eie din egen server som du kan installere det på. Jeg syns det var spennende og leke litt med de widgetene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...