Gå til innhold

Hvilke er de beste student-PCene?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en blivende student og trenger en ny bærbar PC.

Trenger ikke en særlig kraftig en, men en som er rimelig i <-5000 kr klassen.

Skal bli brukt mest i henhold til universitetet, men littegrann gaming blir det nok ^^

I gaming blir det nok gamle klassikere som Warcraft III og Diablo II ;P

Håper på gode forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er villig til å betale bittelitt mer, så tror jeg denne er en fin maskin=)

(Det er foresten ukens tilbud hos mpx)

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=106492

Såvidt jeg vet er dette kanskje en litt svakt grafikk-kort, men til det du skal kjøre bør dette holde i massevis.

Har ingen personlige erfaringer med denne, så vet ikke om den er optimal...

Endret av cooster100
Lenke til kommentar

Problemet er at det er en kamerat som skal kjøpe ny (ettersom han kjørte over den gamle min...jeg hadde ikke forsikring, så derfor må han betale en ny en :/) den gamle PCen var en Acer Aspire 5920G - og ettersom jeg kan se så selges den ikke lenger. Jeg har ihvertfall ikke klart å lokalisere den noe sted. Defor ser jeg etter en ny PC, og tenkte at selv om det er over ett år siden jeg kjøpte min, ville de som nå er på markedet i samme prisklasse være like - noe de forsåvidt er. Siden kameraten min også er student ville det være til mindre økonomisk bry dersom vi fant den mest rimelige :/

takk for svaret uansett! det er et forslag som må ses nærmere å ;)

Lenke til kommentar

Ok... Da skjønner jeg. Men hvis jeg ikke tar helt feil er ikke Diablo II og Warcraft III veldig tunge spill. (Har selv kjørt Warcraft III på en Win 2000 pc helt greit :ohmy: )

Siden dere er på veldig budsjett, kan du f. eks. se på finn.no, der kan det hende du finner samme pc'en som du hadde til en billig penge. (Hvis du var glad i den pc'en ;) )

Lenke til kommentar

Her er en oversikt. Den har 2x512 cache, ellers ikke så langt unna ZM-80. Dette igjen innebærer at ytelsen nærmer seg T6400; og da tipper jeg ytelsen ligger rundt T4200 - og det er sånn ok for å si det diffust. De fleste prosessorene i prisklassen er på rundt 2,0-2,2 Ghz og ytelsen er relativt lik. Det er vel først og fremst prosessorene fra P8400 og oppover som drar i fra.

Til 4900,- så synes jeg den PCen er bra utstyrt....

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Her er en oversikt. Den har 2x512 cache, ellers ikke så langt unna ZM-80. Dette igjen innebærer at ytelsen nærmer seg T6400; og da tipper jeg ytelsen ligger rundt T4200 - og det er sånn ok for å si det diffust. De fleste prosessorene i prisklassen er på rundt 2,0-2,2 Ghz og ytelsen er relativt lik. Det er vel først og fremst prosessorene fra P8400 og oppover som drar i fra.

Til 4900,- så synes jeg den PCen er bra utstyrt....

Lenke til kommentar
Takk for gode svar :)

tittet litt rundt selv også, hva syntes dere om:

Denne

cooster100: Diablo II trenger heller ingenting ^^

.. jeg skjønner ikke hensikten med å foreslå noe slikt. Selv om man ikke har greie på PCer så kan du selv se at den er dårligere enn feks den fra MPX - bare ved å se at den har mindre harddisk. Jeg skjønner ikke helt hensikten, altså hvis du ikke har 50% rabatt i den butikken da... Hva vil du egentlig oppnå med dette?

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Vedlig greit med nummerisk tastatur, jeg har 5920G selv og er storfornøyd med den og denne er bare enda bedre. CPU'en er hakket bedre, er usikker på skjermkortet men går utifra at det er litt bedre også.

Hvis jeg skulle kjøpt ny bærbar idag hadde jeg sikkert kjøpt den :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...