Colossus Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Jeg blir stadig lei av finne ut at jeg har gått glipp av noe teknisk nytt, og nå har det skjedd igjen. Nå har det seg slik at XFX GTX295 har en 6-pins og 8-pins strøminntak, og det virker ikke som min Zalman ZM600-HP har noe 8-pins (eller 6+2 pins). Så da er spørsmålet: Må jeg kjøpe en helt ny PSU eller er det bare å kjøpe en 8-pins kabel? Jeg antar man ikke kan bruke en 6-pins i den 8-pins kontakten uten at den "låser" seg. Endret 3. juli 2009 av Colossus Lenke til kommentar
War Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Du kan kjøpe, det pleier å følge med en 8pin som går til 2x 6 pin og har du ikke flere kan du sette på en kontakt der igjen som går til 2x 4 pin fra begge de 6 pin. Det blir et sabla rot og alle de 4 kontaktene du ender opp med må komme fra forskjellige ledninger ut av psu. PSU må også ha nok watt + nok ampere på 12v linjen. Denne går også, men da får den vil ikke 100% det samme som en 8 pin. 2 sånne brukte jeg og de 2 6pin du får da måtte inn i overgangen til 8 pinnen. Endret 3. juli 2009 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå