Ljóseind Skrevet 3. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Jeg er en femtenårig gutt som det siste halvåret har fattet mer og mer interesse for sykling - landeveissykling. Den foreløpig lengste turen min hittil har vært på 56 kilometer. Og det er bare 4,3 kilometer mindre enn om jeg hadde syklet Eidsvoll - Oslo. Dette er jo en del av det man kaller styrkeprøven, ikke sant? Og da lurte jeg litt på om jeg skulle bli med på dette arrangementet til neste år. Men så vet jeg samtidig at det er noe man kaller jenterittet. Er det Eidsvoll-Oslo eller Hamar-Oslo som er jenterittet? Jeg vil jo selvsagt ikke melde meg på noe jenteritt - det ville jo ikke gått uansett. Jeg har prøvd å se på styrkeprøven.no, og ellers på internettet, men har faktisk - utrolig nok - funnet noe utfyllende informasjon om styrkeprøven og vedrørende sykkelritt. Så mitt spørsmål er: Hva er det som er jenterittet? Endret 3. juli 2009 av Norvegisk Lenke til kommentar
geil Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Kanskje har du funnet svar selv, men det er altså Hamar-Oslo som er Jentetråkket. (Står faktisk på øverste menylinje på styrkeproven.no ) Eidsvoll-Oslo er nok vært en kjempefin tur for deg å melde deg på, og om det faller i smak kan det være interessant å prøve fra Lillehammer senere. Lenke til kommentar
kovacs Skrevet 22. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2009 Meld deg på. 60 kilometer er ikke fryktelig langt. Du klarer helt fint å trene til det, og du vil garantert fullføre. De fleste som sykler Eidsvoll-Oslo er glade amatører (i beste betydning). Jeg skulle sykle det selv i år men måtte stå over pga influensa...men kompisen min fullførte på under 2 timer, på en sliten terrengsykkel. Når du har gjort det, kommer du til å sikle etter Lillehammer-Oslo, som er over tre ganger så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå