Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Spørsmål angående styrkeprøven.

Ljóseind

Anbefalte innlegg

Jeg er en femtenårig gutt som det siste halvåret har fattet mer og mer interesse for sykling - landeveissykling. Den foreløpig lengste turen min hittil har vært på 56 kilometer. Og det er bare 4,3 kilometer mindre enn om jeg hadde syklet Eidsvoll - Oslo.

Dette er jo en del av det man kaller styrkeprøven, ikke sant? Og da lurte jeg litt på om jeg skulle bli med på dette arrangementet til neste år. Men så vet jeg samtidig at det er noe man kaller jenterittet. Er det Eidsvoll-Oslo eller Hamar-Oslo som er jenterittet? Jeg vil jo selvsagt ikke melde meg på noe jenteritt - det ville jo ikke gått uansett. :cool: Jeg har prøvd å se på styrkeprøven.no, og ellers på internettet, men har faktisk - utrolig nok - funnet noe utfyllende informasjon om styrkeprøven og vedrørende sykkelritt.

Så mitt spørsmål er: Hva er det som er jenterittet?

Endret av Norvegisk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Meld deg på. 60 kilometer er ikke fryktelig langt. Du klarer helt fint å trene til det, og du vil garantert fullføre. De fleste som sykler Eidsvoll-Oslo er glade amatører (i beste betydning).

Jeg skulle sykle det selv i år men måtte stå over pga influensa...men kompisen min fullførte på under 2 timer, på en sliten terrengsykkel.

Når du har gjort det, kommer du til å sikle etter Lillehammer-Oslo, som er over tre ganger så langt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...