Carl Sagan Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Todda7: Det var jo merkelig for Stavanger operer med butikkpriser. Ta f.eks en standard WRT54GL ruter:Webshop 470kr: http://datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:832758 Oslo 700kr: http://datakjeden.no/oslo/PartDetail.aspx?q=p:832758 Stavanger 700kr: http://datakjeden.no/stavanger/PartDetail.aspx?q=p:832758 What is you magic trick? Hmm, jeg er 90% sikker på at jeg har bestilt i webshopen og valgt hent i butikk, og dermed fått webpris. Muligens dette var pga. lik pris i web og butikk på enkelte produkt. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Ved utsjekking i webshoppen har du ikke noe valg å hente i butikk. Hvis du bytter fra webshop til en annen lokasjon tømmes handlekurven. Mest sannsynlig har det vært lik pris på web & butikk. Mitt hode har veldig vanskelig og forstå at et produkt som selges for 470kr + 19kr eksp.gebyr + 119kr frakt (608kr) skal koste 700 spenn å kjøpe i butikk. Pga høye fraktpriser og det frekke eksp.gebyret så er egentlig Datakjeden alltid uaktuelt i mine øyne. Hadde dem åpnet for å hente i butikk for den prisen ville dem vært sidestilt med f.eks Netshop og andre nettbutikker som har et pickup point. Lenke til kommentar
jor-el Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Hvorfor betale mer i butikk: * Varen kan hentes samme dag og du slipper og vente 3-7 dager * Du får hjelp til å finne akkurat den varen du trenger * Support på varen dersom du er usikker på hvordan den brukes * Serviceverksted i butikk - du får raskere hjelp om det skulle være feil på varen Hos datakjeden kan du handle varer på webshop for tilsending per post og denne måten å drive butikk på er billigere da det ikke krever noen ansatte og noen ganger kan varen sendes rett fra leverandør. I butikken skal du kunne få hjelp av noen som kan produktene de selger og dette kan du ikke få i en hentebu. Om du vet hvilken vare du skal ha og er fortrolig med å handle på nett er det bare å reservere varen i butikk og stikke innom for en hyggelig dataprat neste dag - enkelt - trivelig - billig. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Om du vet hvilken vare du skal ha og er fortrolig med å handle på nett er det bare å reservere varen i butikk og stikke innom for en hyggelig dataprat neste dag - enkelt - trivelig - billig. Joda det er sikkert hyggelig med en prat og alt det der. Men du må fortsatt reservere varen til prisen butikken har, i mitt eksempel 240 kr mer. De fleste vet hvilket behov dem ønsket dekket, ellers hadde dem ikke bestilt noe i første omgang. Man må fortsatt ha folk for å drive en webshop, selv om man ikke legger opp til eget lager. Hver enkel butikk kan ansees som sitt eget lager. Hvis du bestiller til webshoppris vil det være en leveringstid med et mindre gebyr for frakt. Dermed ender man opp med det beste fra begge sider og kunden får flere valgmuligheter. Når det gjelder support på produktene kan du fint få hjelp i en hentebu. Netshop derimot har valgt og ikke tilby denne tjenesten, hvis det er dem du sammenligner med. Datakjeden kan også få fart på sin pc-bygger del ved å sette ut byggingen til hver enkel butikk der folk bestiller for webpris og enhetene settes ut til butikken for bygging + evnt supportavtaler og slikt lokalt. Håper at Amentio ser dette som sin sjangs til å gå i strupen på "de store gutta" (aka Sandefjord mafian). Datakjeden er lokalisert i alle de største byene (utenom Ålesund kanskje?) og ved å få ned fraktprisen til hentebupriser vil nok de fleste prisbeviste kundene gjøre som meg: Handle der det er "Billig...", noe Amentio står for. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 jeg bor ikke så langt fra sandefjord, så med de prisene på datakjedens butikker. så er ikke valget vansklig egentlig. om prisene "bare" hadde vært 40-50kr over webpris hadde jeg faktisk vudert å kjøpe ting hos datakjeden. men etter at de bytta ut nesten alle i salgsavdelingen til datakjeden tbg, lar ikke det seg gjøre heller Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Datakjeden stavanger selger uansett ikke datadeler lenger. Det er kun radiostyrte båter, HDMI-kabler og leketøy. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Strategien til Amentio er jo kun "selg, selg, selg". Tviler derfor at de vil opprettholde noe service. Kan ikke si at jeg gledet meg over dette oppkjøpet. Komplett eide (eier) 35% av Datakjeden, jeg vet ikke hvilke deler de har kjøpt opp. Ellers ryktes det noe om elprice og netshop, men som sagt det var bare noen rykter jeg hørte løst. Ikke ta det seriøst. Lenke til kommentar
TubXtra Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Se på Netshop sitt hentelager i Oslo, det koster deg kun webpris + 40kr uansett, varen får du neste dag alltid. Nå ligger jo Netshop sitt hentelager 'langt utpå landet' sammenlignet med butikker i Oslo sentrum da, med tilsvarende reduksjon i leiekostnader. Og 40 kroner i tillegg er jo ikke akkurat 'samme pris som på nett' Og som det også påpekes; det er IKKE en butikk. Endret 5. juli 2009 av TubXtra Lenke til kommentar
TEE Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Kanskje du burde lese hva jeg skrev en gang til?Hvis Netshop klarer det, hvorfor skulle ikke Datakjeden klare det? Netshop klarte det ikke. Hentebua i Oslo er langt fra noen butikk hvor du kan stikke innom for å handle. For å få varer i Oslo må du først bestille på nettet. Varene fraktes deretter til hentebua. Med beliggenhet langt utenfor sentrum og 1-2 ansatte som ikke skal gjøre annet enn å levere ut varer sier det seg selv at det er mye billigere enn å ha en faktisk butikk med lager og ansatte i Oslo sentrum. Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 hvis dere trur webshoper tjener masse penger tar dere grundig feil Lenke til kommentar
Largie Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Netshop er der fortsatt i beste velgående. Siden jeg bor, i følge TubXtra, langt utpå landet (dvs den farlige Østkanten for en vestkantsnobb) kan jeg henvise til mye aktivitet hos dem. Leiepriser kan jeg ikke uttale meg om, men siden de fortsetter må dem tjene penger på dette øde stedet. TEE: Les alt før du kommenterer. Her snakker vi om mulighet til akkurat den samme tjenesten som hentebua har, bare i Datakjeden-butikkene. Forøvrig la Netshop opp til showrom og ikke butikk når dem startet opp. Det var et absolutt minimum av varer på lager så i praksis fungerte det slik som det gjør idag. Vistnok var showrommet mye plaget av innbrudd en god stund. Edit: VincentYa: Dem må jo uansett tjene penger siden dem gidder og holde på med dette. Endret 5. juli 2009 av Largie Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) med tanke på at man har leie, ansatte, utgifter i forhold til retur etc så svarer det meget godt til prisene som er i butikk. Netshop er der fortsatt i beste velgående. Siden jeg bor, i følge TubXtra, langt utpå landet (dvs den farlige Østkanten for en vestkantsnobb) kan jeg henvise til mye aktivitet hos dem. Leiepriser kan jeg ikke uttale meg om, men siden de fortsetter må dem tjene penger på dette øde stedet. TEE: Les alt før du kommenterer. Her snakker vi om mulighet til akkurat den samme tjenesten som hentebua har, bare i Datakjeden-butikkene. Forøvrig la Netshop opp til showrom og ikke butikk når dem startet opp. Det var et absolutt minimum av varer på lager så i praksis fungerte det slik som det gjør idag. Vistnok var showrommet mye plaget av innbrudd en god stund. Edit: VincentYa: Dem må jo uansett tjene penger siden dem gidder og holde på med dette. jeg jobber i nevnt butikk så vet hva det er snakk om. Avanse på produkter er minimale og siden amentio kommer inn på vår bane vil prisene i butikk samt webshop falle. Ikke alle netshops osv har like gode innkjøpspriser eller like gode avtaler. Det er så mange ting som spiller en rolle inn Endret 5. juli 2009 av VincentYa Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Hvorfor betale mer i butikk: * Varen kan hentes samme dag og du slipper og vente 3-7 dager * Du får hjelp til å finne akkurat den varen du trenger * Support på varen dersom du er usikker på hvordan den brukes * Serviceverksted i butikk - du får raskere hjelp om det skulle være feil på varen Hos datakjeden kan du handle varer på webshop for tilsending per post og denne måten å drive butikk på er billigere da det ikke krever noen ansatte og noen ganger kan varen sendes rett fra leverandør. I butikken skal du kunne få hjelp av noen som kan produktene de selger og dette kan du ikke få i en hentebu. Om du vet hvilken vare du skal ha og er fortrolig med å handle på nett er det bare å reservere varen i butikk og stikke innom for en hyggelig dataprat neste dag - enkelt - trivelig - billig. Selv om kanskje de fleste her inne ikke nødvendigvis trenger hjelp til dette, så er det mange som faktisk gjør det - som ikke har noe i mot å betale for den hjelpen de får når de står i butikken som et spørsmålstegn. Vet man hva man vil ha, og ikke vil betale mye for det - ja, da henter man det i en hentebu (Netshop, komplett, ps.no) eller så venter man et par dager. Har da vært slik i alle år, morgendagens "nerder" er vel ikke annerledes? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 med tanke på at man har leie, ansatte, utgifter i forhold til retur etc så svarer det meget godt til prisene som er i butikk. Tenker du på prisforskjellen mellom butikk og web hos Datakjeden? jeg jobber i nevnt butikk så vet hva det er snakk om. Avanse på produkter er minimale og siden amentio kommer inn på vår bane vil prisene i butikk samt webshop falle. Ikke alle netshops osv har like gode innkjøpspriser eller like gode avtaler. Det er så mange ting som spiller en rolle inn Avansen må jo helt klart være til stedet, tar du mitt eksempel med WRT54GL ruteren så tjener Datakjedens butikker 230kr pr ruter, ut fra differansen på webpris og butikkpris. Siden dem ikke selger enheten med tap vil avansen være enda høyere eksemplet viser: Selges 5 av dem på en dag tjener Datakjeden 1150 kr, den ansatte går i selvkost (Avhengig av lønn). Problemet er at på trege dager står ansatte og tvinner tommeltotter og koster firmaet bare penger. Ved og gi en høyere turnover av produkter vil ansatte ha mulighet til å pushe flere varer, dog med lavere avanse, men med mulighet for mer salg. Husk, kundene må til butikken for å hente. Selges det f.eks 15 rutere med en avanse på 40 kr stk får Datakjeden bare 600 kr. Derimot vil nok 1 eller 2 kunder drar med seg noe annet "butikkpriset" noe som vil gjøre at regnestykket enda penere. Har tro på at ansatte som har mye å gjøre syntes jobben er mer gøy enn å sitte og vente. Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Jeg trudde nøyaktig det samme som deg men etter at jeg startet har jeg fått mye større respekt for at prisene er forskjellig og at forsåelse for at de faktisk ikke tjener grovt. Vi kjøper inn færre varer ergo dyrere. Bruk logikken din. Se bare på elkjøp. eneste grunnen til de har billige ting er fordi de gjør MASSEinnkjøp for å oppnå gode priser. Deretter spiller de så på gimmiken om at de er billige på andre ting. Endret 5. juli 2009 av VincentYa Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Enkelte produkter tjener dem på men dette er for at ting vi har ca 0 profitt på skal gå opp i opp. Trur du ikke skal snakke så høyt før du vet helt hva du snakker om. Jeg trudde nøyaktig det samme som deg men etter at jeg startet har jeg fått mye større respekt for at prisene er forskjellig og at forsåelse for at de faktisk ikke tjener grovt. Vi kjøper inn færre varer ergo dyrere. Bruk logikken din. Se bare på elkjøp. eneste grunnen til de har billige ting er fordi de gjør MASSEinnkjøp for å oppnå gode priser. Deretter spiller de så på gimmiken om at de er billige på andre ting. Men hvorfor kan ikke Datakjeden ha masseinnkjøp? De kan jo bestille inn både til web og vanlig butikk og ikke bare til én enkelt butikk. Ikke skyt meg om jeg har oversett noe Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Blir morro å se hva de to får til sammen Håper på gode priser og god service! Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Enkelte produkter tjener dem på men dette er for at ting vi har ca 0 profitt på skal gå opp i opp. Trur du ikke skal snakke så høyt før du vet helt hva du snakker om. Jeg trudde nøyaktig det samme som deg men etter at jeg startet har jeg fått mye større respekt for at prisene er forskjellig og at forsåelse for at de faktisk ikke tjener grovt. Vi kjøper inn færre varer ergo dyrere. Bruk logikken din. Se bare på elkjøp. eneste grunnen til de har billige ting er fordi de gjør MASSEinnkjøp for å oppnå gode priser. Deretter spiller de så på gimmiken om at de er billige på andre ting. Men hvorfor kan ikke Datakjeden ha masseinnkjøp? De kan jo bestille inn både til web og vanlig butikk og ikke bare til én enkelt butikk. Ikke skyt meg om jeg har oversett noe Hehe Grunnen til dette er. når du bestiller fra webshop får du det tilsendt direkte fra leverandør. noen gang sett hvor pakken kommer frA? er ikke sinna om det virker sånn Endret 5. juli 2009 av VincentYa Lenke til kommentar
TEE Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 TEE:Les alt før du kommenterer. Her snakker vi om mulighet til akkurat den samme tjenesten som hentebua har, bare i Datakjeden-butikkene. Forøvrig la Netshop opp til showrom og ikke butikk når dem startet opp. Det var et absolutt minimum av varer på lager så i praksis fungerte det slik som det gjør idag. Vistnok var showrommet mye plaget av innbrudd en god stund. Netshop Oslo ble startet som en enkeltstående butikk som fungerte uavhengig av netshop.no. Dette viste seg veldig raskt at ikke kunne bli lønnsomt, og Netshop Oslo ble lagt ned som selvstendig butikk. Du kan nå kun få hentet varer der dersom du har bestilt på forhånd via netshop.no. Varene du har bestilt blir fraktet til hentebua og du får beskjed når de er klare til å bli hentet. Datakjeden-butikkene drives som fullverdige butikker, og en ordning som den du beskriver vil undergrave den faktiske butikkdriften. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Datakjeden kan fortsatt bestille rett fra leverandøren, hvis man legger opp til f.eks å samle en bestilling hver fredag. Regner med at dere får billigere frakt med en stor pall til en lokasjon enn at leverandøren må pakke 1 og 1 enhet til kunden. Dermed kan ett ekspedisjonsgebyr på 40 kr plutselig gi litt ekstra kroner i kassa ved større bestillinger. Kunden vil nok se positivt på det, for jeg personlig holder meg unna butikker som velger å sende produkter med Tollpost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå