RasmusKRiis Skrevet 3. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Dette bildet er tatt bare 2 kilometer fra det forrige bildet mitt. Hva synes dere om dette`? Exposure: 1.3 Aperture: f/22.0 Focal Length: 35 mm Bilde ser uskarpt ut hvis du ikke zommer inn Endret 3. juli 2009 av RasmusKRiis Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 3. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2009 Vil tro at bildet mangler skarphet ved 100% også, med så liten blenderåpning. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 3. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Tror ikke det var nødvendig med så liten blender nei, virker å ha tapt en del på skarpheten. Flott fargekombinasjon. Igjen flott plassering av forgrunn og horisont Komposisjonen gjør dog at jeg savner en gevinst når jeg har lest bildet. Veier leder fort blikket, og i dette bildet, i motsetning til det forrige med et hus, er det ingenting i enden av det. Det virker som det skal være et inntrykkelig bilde snarere enn et leselig bilde, men veien bryte som sagt dette for meg. Du virker jo bevisst på det selv med valg av tittelen din, men ser gjerne anerledes på det enn det jeg gjør. For når jeg leser det så veier bildet for mye til høyre i retning av hvor veien går, som ender opp med at jeg ignorerer 70% av bildet. Ellers veldig fint Endret 3. juli 2009 av Trynemjoel Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2009 Tror ikke det var nødvendig med så liten blender nei, virker å ha tapt en del på skarpheten. Flott fargekombinasjon. Igjen flott plassering av forgrunn og horisont Komposisjonen gjør dog at jeg savner en gevinst når jeg har lest bildet. Veier leder fort blikket, og i dette bildet, i motsetning til det forrige med et hus, er det ingenting i enden av det. Det virker som det skal være et inntrykkelig bilde snarere enn et leselig bilde, men veien bryte som sagt dette for meg. Du virker jo bevisst på det selv med valg av tittelen din, men ser gjerne anerledes på det enn det jeg gjør. For når jeg leser det så veier bildet for mye til høyre i retning av hvor veien går, som ender opp med at jeg ignorerer 70% av bildet. Ellers veldig fint Jeg ser hva du mener, og jeg må si meg enig i det. Man mister en god del av bilde, Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 3. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2009 Om du får anledning til å ta bildet igjen under lignende værforhold, få med deg en pen jente i kjole, eller noe annet interessant og lek deg gjerne med fjernblits for å skape noe interessant i enden av veien. Tror selve scenen har stort potensial Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2009 Om du får anledning til å ta bildet igjen under lignende værforhold, få med deg en pen jente i kjole, eller noe annet interessant og lek deg gjerne med fjernblits for å skape noe interessant i enden av veien. Tror selve scenen har stort potensial Jeg tenkte og kanskje ta et portrett der eller noe.. Tror det kan bli bedre, mer intresant.. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 3. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2009 Nydelig landskap du har funnet her! Takk for at du deler disse bildene, liker de veldig godt jeg Bare den lille tiden jeg har vanket her på forumet har du blitt mye bedre å komponere og finne riktig fine motiver, det er litt kult at man legger merke til slikt! Veldig fine farger og rett eksponert sådan Brukt noe slags filter? Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2009 Nydelig landskap du har funnet her! Takk for at du deler disse bildene, liker de veldig godt jeg Bare den lille tiden jeg har vanket her på forumet har du blitt mye bedre å komponere og finne riktig fine motiver, det er litt kult at man legger merke til slikt! Veldig fine farger og rett eksponert sådan Brukt noe slags filter? Tusen takk. Ja, jeg bruker et GND filter (brukte det på det andre bildet mitt også) Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Det er tydelig at du har et øye for motiver, men du er rett og slett for dårlig teknisk. Hvor mange ganger er jeg og snodig nødt til å kommentere på blendervalget ditt?! F/22 gir diffraksjon, og særlig på et FourThirds-kamera! Bildet er rett og slett for uskarpt til at jeg synes det er brukbart. Det er synd, for det er tydelig at du har noe på gang her. Åkeren blir nydelig med litt vind og lang lukkertid, og kanskje det var derfor du brukte f/22? Da anbefaler jeg deg heller et ND-filter. Bilde burde vel også ha blitt oppskarpet i post. VENNLIGST GJENTA ETTER MEG: "JEG SKAL ALDRI BRUKE F/22 MER!" Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Det er tydelig at du har et øye for motiver, men du er rett og slett for dårlig teknisk. Hvor mange ganger er jeg og snodig nødt til å kommentere på blendervalget ditt?! F/22 gir diffraksjon, og særlig på et FourThirds-kamera! Bildet er rett og slett for uskarpt til at jeg synes det er brukbart. Det er synd, for det er tydelig at du har noe på gang her. Åkeren blir nydelig med litt vind og lang lukkertid, og kanskje det var derfor du brukte f/22? Da anbefaler jeg deg heller et ND-filter. Bilde burde vel også ha blitt oppskarpet i post. VENNLIGST GJENTA ETTER MEG: "JEG SKAL ALDRI BRUKE F/22 MER!" "JEG SKAL ALDRI BRUKE F/22 MER!" hehe, skal aldri bruke det mer nå, har endelig forstått hvor dum jeg har vært. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Flink gutt! Gjelder forsåvidt f/18 også. Vil anbefale deg å holde deg rundt f/10 og f/11. Da har du god dybdeskarphet og diffraksjonen har ikke kicka inn ordentlig enda. Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Flink gutt! Gjelder forsåvidt f/18 også. Vil anbefale deg å holde deg rundt f/10 og f/11. Da har du god dybdeskarphet og diffraksjonen har ikke kicka inn ordentlig enda. Ja fant ut det igår, tok fram kamera og testa ut dypdeskarpheten fra f/10- f/22 og så da at jeg fikk best skarphet over hele bilde mellom f/10 - f/11. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå