Yawa Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Heisann alle sammen, kansje en spesielle forespørsel. Men jeg prøver Det som er, er at jeg er på utkikk etter en tomt jeg kan bygge huset mitt på. Husests dimmensjoner: Største bredde: 19,52 meter Største Lengde: 15,78 meter Det er ikke en evig, gigantisk, firkant. (se vedlegg) Ønsker å ha en tomt med god uteplass, plass til en dobbel garasje blandt annet... Rundt 800m2 hadde vert greit (helst ikke noe særlig mindre) Huset er tilpasset flat tomt. Men skråtomt er også aktuelt, da jeg kan få til en utleiemulighet i "kjeller". Hvor ønker jeg å bygge? Aust-Agder, Arendal Kommune. Bor nå på Østensbulia, Myra, like ved stoa. Jeg jobber på Expert og min samboer har fått lærlingplass på Myratunet. jentungen skal inn i barnehage rett oppe i høgget her til neste år, håper vi. Så vi ønsker å holde oss i området her da ingen av oss har bil... Og arbeidsplassene til begge ligger såpass sentralt i forhold til hverandre.... Så, hvis det er noen der ute som vet om noen tomter til salgs, eller noen som skal selge tomt. Etter våre "krav", hadde det vert utrolig hyggelig om dere tar kontakt. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 www.finn.no --> tomter til salgs. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) mhm, har forsøkt, men finner ikke noen i området. Har skjekket ut Zett.no også... No luck Andre steder jeg kan sjekke ut, eller henvende meg? Tenkte kansje jeg kunne vert såpass heldig at en grunneier i området hadde sett dette, og tatt kontakt. Eller noen som kjenner noen, som eier litt land i området de har lyst til å dele.... Hvem vet... Har ringt til endel byggefirma, ingen treff der heller. Eller, dvs. at det er jo noen i området, men det er prosjekterte boliger og prosjekterte byggefelt, så jeg må velge deres hustype. Ikke helt det jeg var ute etter Endret 3. juli 2009 av Yawa Lenke til kommentar
opa Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Du kan jo ringe kommunen å høre med de. De har oversikt over områder som er regulert til bolig og kan sikkert gi deg noen tips. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Det var ikke en dum ide, kjempe, får ta en telefon til Mandag... Lenke til kommentar
aquafrank Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Ett annet, men kanskje litt mer slitsomt alternativ, er at dere kaster dere på sykkelen, og ser dere litt om i området. Finner du tomta som drømmen kan bygges på, er det bare å leite opp grunneier, og høre om ett salg er mulig å få til. Dette må selvsagt også avklares med kommunen, men det er vel kanskje først og fremst sure grunneiere/ grunneiere som tror de eier ei diamantåre som er problemet. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) hvordan finner jeg ut av hvem som er grunneiere da? har søkt litt rundt, men finner ikke ut av noe Endret 6. juli 2009 av Yawa Lenke til kommentar
aquafrank Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 hvordan finner jeg ut av hvem som er grunneiere da?har søkt litt rundt, men finner ikke ut av noe Letteste er ved å ringe på hos nærmeste nabo. Du kan også ringe den som sitter med oversikt over eiendommer i kommunen, og forklare hvor det er, så finner de(n) dette for deg. Stikker du innom og viser det på ett kart, er det mye lettere. Alternativet er å zoome inn på ett skikkelig nettkart (f.eks norgesglasset), der finner du "koder" som sier hvilke gårdsnummer det er, f.eks 3.11 Kommunen vet garantert hvem som eier mark med gård og bruksnummer. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 har funnet ut endel, nå holder jeg bare på med å finne ut hvordan jeg skal gå frem når jeg skal ta kontakt med grunneieren... Hvordan jeg skal legge saken frem for henne, det viser seg at hun er i forhandlinger med kommunen ang. å salg av ganske mye land til dem.... Usikker på hvordan hun vil reagere på en såpass liten henvendelse som min... Noen forslag? Lenke til kommentar
aquafrank Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 har funnet ut endel, nå holder jeg bare på med å finne ut hvordan jeg skal gå frem når jeg skal ta kontakt med grunneieren... Hvordan jeg skal legge saken frem for henne, det viser seg at hun er i forhandlinger med kommunen ang. å salg av ganske mye land til dem.... Usikker på hvordan hun vil reagere på en såpass liten henvendelse som min... Noen forslag? Snakk med dama, si at du har funnet drømmetomta, og kan være villig til å betale mye mer enn hva kommunen er for denne jordlappen. Kommunene betaler skjelden mer enn de må, helst mye mindre enn de skulle etc. Men at hun er i forhandlinger med kommunen, kan være en kraftig indikasjon på at de skal benytte området til f.eks anlegg etc. Forhør deg nå i alle fall hva området planlegges regulert som. Er jo stor stas om du får tomta, bygger kåken, og ett par år senere finner bygges det ei stor skole 15 meter fra soverommet ditt Har forresten hørt at hjemmebakst ofte setter damene på gli, om det er ett alternativ (så plutselig for meg en ung mann på sykkel med ei bløtekake på styret ) Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Vet hva eiendommen skal brukes til, Den nye Arendal VGS skal opp på området, større park områder etc. Men dette er legre oppe i høgget. Et godt stykke faktisk... Får se når jeg er tilbake fra ferie. Det koster jo en del å oppdrive en tomt. Ikke bare utgiftene til tomten som må til. Også kommunale tilkoblinger, planering med (masse) mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå