Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte 5stk IBM 180gxp 120gig hardisker.

Jeg gikk på posten og hente pakken fra ITbutikken. Jeg gledet meg selvfølgelig til noen nye hardisker ,men jeg ble litt mistenkelig når jeg hørte skrangling fra esken.

Esken var også MEGET sammenklemt , noe som tyder av at det var for lite innhold iforhold til eskens størrelse. Og når hardisker som ikke er beskyttet med slike HD bokser. (Tenker på Seagate bokser) så må de jo pakkes ordentlig inn. Noe som ikke ITbutikken har gjort.

Jeg monterte hardisk nr1 og begynte og kopiere inn filer på den. Jeg kom til omkring 100gig av kapasiteten når hardisken begynte og klikke og datamaskinen stoppet. Jeg holdt inne Power bryteren i 3sek for og slå av maskinen og overaskelsen ble da stor da den ikke ble detektert i bios.

Jeg kjører en Drivefitness test på alle de andre hardiskene før jeg engang tør og kopiere noe innpå dem..

Jeg sender en mail til ITbutikken nå for og opplyse dem om dette og håper på svar. Vil bare si at de som tenker på og bestille ting fra ITbutikken burde vente til de for bedre rutiner for og pakke varene sine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som posten har vært vel hardhente med pakken din da...

Husk at du kan kreve refusjon fra posten! Du må ha med originalembalasjen, kvitteringen og så må du levere inn en klage til posten. Selvsagt kan du bare klage til ITbutikken da :)

Lenke til kommentar
Itbutikken-IBM disker... Ikke den beste kombinasjonen....

Kan gå med på itbutikken men de nye IBM-diskene er like driftssikre som Maxtor, WD og Seagate. Det var 75GXP (tror det var 75) som var en skikkelig møkkadisk og derfor tror mange at alle IBM-disker er dårlige. Se på returprosenten på de nye og sammenlign med WD, Maxtor og Seagate!

Lenke til kommentar

Kan gå med på itbutikken men de nye IBM-diskene er like driftssikre som Maxtor, WD og Seagate. Det var 75GXP (tror det var 75) som var en skikkelig møkkadisk og derfor tror mange at alle IBM-disker er dårlige. Se på returprosenten på de nye og sammenlign med WD, Maxtor og Seagate!

:yes:

IBM har skjerpa seg enormt etter skandalen med 75GXP og 60GXP.

Har heller aldri opplevd problem med innpakking fra IT-butikken, men de tabber seg vel ut avogtil de også...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

:yes:

IBM har skjerpa seg enormt etter skandalen med 75GXP og 60GXP.

Har heller aldri opplevd problem med innpakking fra IT-butikken, men de tabber seg vel ut avogtil de også...

De diskene er veldig stille også. Men jeg er meget misfornøyd med måten de pakker inn diskene ,men jeg venter på svar ifra ITbutikken akkurat nå. Skulle ha klaget på posten ,men jeg tenkte ikke over det når jeg stod på postkontoret.

http://home.no/stlover/ny%20disk.bmp

Ytelsen er ikke så mye og si på heller. En stilleraskbillig disk er jo ikke noe og klage over.

Og ikke klag over at det er BMP. Jeg har ISDN og jeg laster det med 60-70kps. Med software compression og hardware compression da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...