Gå til innhold

valgets kval, skjermkort fra ati til litt over 1000kr.


Anbefalte innlegg

har lenge hatt lyst på nytt skjermkort, men er ikke no glad i å bruke penger, og fant ut i dag at hd 4870 1gb selges for 1300kr fra NetOnNet (f.eks.) og vurderer nå å kjøpe det. men mens jeg søkte så fant jeg også hd4870 2gb vapor x til 1700kr og hd4890 OC til 1800kr.

 

hva hadde dere her valgt? er det så stor forskjell på de 2 dyrere kortene at de er verdt det? eller er det no annet kort jeg kanskje heller burde se på?

 

jeg er ute etter noe som er billig, men som også kan kjøre det meste rimlig høyt oppe i oppløsning og grafikk

 

har fra før av xfx geforce 7900 gtx

 

mine specs:

3,16ghz core2duo

2gb 1066mhz ram

hiper strømforsyning på 580w

 

edit:

dette kommer også forresten til å bli siste oppgradering før jeg kjøper alt nytt neste gang jeg oppgraderer (skal starte helt fra scratch igjen om noen år når denna blir for treig igjen:P)

Endret av Profanity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er virkelig smart, så kjøper du 2 gb til med ram når du først kjøper skjermkort. 2 gb er altfor lite for spilling. Det duger ja... men hvis du kjører vista er du fucked. Leste også at en eller annen side selger 4890 for 1600 kr eller noe sånt.

 

Botn3vik#

Lenke til kommentar

joa, vil gjerne ha mer ram, og så koster det nesten ingenting heller:P men kjører xp, og har ingen planer om vista, men kanskje windows 7 (er redd for at noen av de gamlere tinga mine ikke funker hvis jeg går over:( )

 

trudde xp ikke leste mer enn max 3gb eller no før det krasja eller ikke brukte ekstra rammen?

Lenke til kommentar

ok, da blir det mest sansynelig 4890 da, hvis folk syns det blir ett bra kjøp og en bra oppgradering|=)

 

klarer xp 4gb ram da? hvis jeg skulle kjøpt det også i samme slengen*

 

bare å si i fra hvis noen vet om ett bedre tilbud på ett bedre kort ett eller annet sted også, men da ikke mer enn 1600kr

 

takk for svar!

Lenke til kommentar

klarer ikke 4 gig men ca 3,5 det er en fin forbedring :)

 

men kanskje windows 7 (er redd for at noen av de gamlere tinga mine ikke funker hvis jeg går over:( )

 

har prøvd ut Win 7 og har ikke hatt noen problemer med gamle ting som ikke funker, gikk rett fra xp

 

du kan laste ned win 7 beta og prøve

Lenke til kommentar

De har fått ganske mye skryt de kortene i den serien, så jeg tror nok du blir fornøyd med både 4870- og 90, men jeg kan ikke anbefale deg å handle fra Pixmania. Har ganske dårlige erfaringer fra der, både mhp leveringstid, support og retur. Jeg ville heller betalt 100 kr ekstra, og kjøpt fra en norsk nettbutikk (Pixmania er fransk).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...