godsairforce Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Hehe, jeg høres ikke god ut nå, men: Hva er forskjellen på Bulk og Retail? Jeg skal kjøpe ny pc og kommer stadig borti DVD-rom og CD-brennere med Bulk eller Retail... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Bulk er uten noe dill dall !(naken leveranse) Retail har alt mulig spill, prog, extra kabler osv. med Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Hei. Dette har vært tatt opp noen hundre ganger før, men siden søkefunksjonen her er et mareritt kan jeg si deg at: Retail: I motsetning til "bulk", leveres et "retail"-produkt (mest brukt om dataprodukter, og da spesielt harddisker, CD-ROM, lydkort, skjermkort osv.) med alle manualer, drivere, og evt. programvare, spill, kabler og andre artikler. Retail-produkter ligger normalt litt over "bulk" i pris, men du får samtidig "mer for pengene". Om ikke noe er oppgitt skal produktet være retail. Bulk: En betegnelse som produsenter og forhandlere (butikker) bruker på produkter som leveres uten en del ekstra tilbehør som vanligvis følger med. For eksempel er ofte manualer, kabler, spill, programvare og annet utelatt. Drivere følger i de fleste tilfeller med. En produkt som leveres i "bulk" er normalt billigere enn den fullstendige utgaven (retail). Om ikke noe er oppgitt mener Hardware.no at produktet er å betrakte som "retail". Du finner flere ord her: http://www.hardware.no/guider/ord/ //sindre Lenke til kommentar
kong figurasjon Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Bulk = du får produktet i en antistatisk pose som oftest med bare drivere og uten flott eske og medfølgende programvare. Retail = Fancy innpakning osv Lenke til kommentar
godsairforce Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 okay, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå