Lauv Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Hei hei. I det siste har jeg hatt endel problemer med hovedkortet mitt ved oppstart. Når jeg skrur på PCen, Er det bare en svart skjerm og en 'FF' på den såkalte LED-debug lysene som uttrykker feil/ting hovedkortet gjør. Det kommer ingenting før det og ingenting etter det. Etter kanskje fem sekunder så restarter PCen seg med akkurat de samme, stygge F'ene Problemet er dessverre at 'FF' betyr Fully Functional, noe som absolutt ikke er tilfelle... Har brillet det på nettet, men har bare funnet et par sider med relatert innhold og ingen har klart å hjelpe meg. Kanskje noen av dere finner det ut?.. http://forums.amd.com/forum/messageview.cf...;threadid=98799 http://www.techsupportforum.com/hardware-s...no-display.html Vel, mine repareringskunnskaper er ikke akkurat gigantiske, og det eneste jeg har prøvd på å gjøre er å formatere skiten. Uten hell. En kompis som kan mye mer sa at jeg burde prøve å flashe BIOS, så nå holder jeg på å skrive ut og gjøre meg klar psykologisk på å gjøre det. Problemet begynte mistenkelig nok etter et tordenvær, men min kjære mor skal vistnok ha dratt ut kontaktene i tide før det kom til oss. Så kan det ha noe med at noe er ødelagt inni? Problemet er ikke alltid, fordi jeg skriver på den samme PCen nå uten problemer og kan game like hardt uten noen errorer eller annet snusk. Før tordenværet hadde jeg merket at den hadde vært litt sein på å pipe som signaliserer at den har søkt seg gjennom alt og at alt var ok til å fortsette til Windows boot screen. Den hang igjen på LED-debuggen '78' som var med å finne harddisker. Har en harddisk som er koblet til via USB.Har også hatt mine to første blåskjermer på denne PCen etter FF kom opp. Har ikke hatt blåskjerm på denne tidligere. Vista home premium foxconn x38a ATI HD 4870 Intel Core 2 Duo Kingston valueRAM 2 stk tilsammen 4 GB MIST 1000 volt Western digital 640 GB. Huff. Dette blei langt og wall of text, men jeg håper noen tar seg bryet til å lese det OG ikke minst svare på det. MVH lauv. Endret 3. juli 2009 av Lauv Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Problemet er ikke alltid, fordi jeg skriver på den samme PCen nå uten problemer og kan game like hardt uten noen errorer eller annet snusk. Dette viser at hovedkortet er uskadet, og du kan se bort fra tordenværet som årsak til problemet Før tordenværet hadde jeg merket at den hadde vært litt sein på å pipe som signaliserer at den har søkt seg gjennom alt og at alt var ok til å fortsette til Windows boot screen. Den hang igjen på LED-debuggen '78' som var med å finne harddisker. Har en harddisk som er koblet til via USB.Har også hatt mine to første blåskjermer på denne PCen etter FF kom opp. Har ikke hatt blåskjerm på denne tidligere. Du nevner kun 1 harddisk. Er den i tillegg til intern disk, eller er det slik at usb-disken også er systemdisk, dvs. der Vista er installert? Evt. kan dette være årsaken, fordi usb-porter er ikke like stabile og raske som interne sata-porter. Mulig du bør rydde opp litt også, dvs. slette midlertidige internett-filer /fjerne evt. spyware og kjøre defragmentering. Skriv også i 'Kjør' (på startmenyen): msconfig - og deaktivere alt du ikke trenger i mappen 'Oppstart'. Dvs. alt unntatt antivirus - hvis problemer kan du aktivere de enkelte elementene igjen, men normalt skal maskina starte opp litt raskere. Forøvrig er det sikkert en god idé, slik kompisen din også anbefaler, å kjøre oppdateringer. Anbefaler en sjekk i BIOS, f.eks. velge Optimized Defaults og en rasjonell boot-rekkefølge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå