Gå til innhold

Ny prossessor!

Anbefalte innlegg

Har et hk hvor max. CPU hastighet er 2.34 GHz.

Har tenkt aa kj0pe ny prossessor.

Saa kommer jeg til sp0rsmaalet:

Kan jeg kj0pe en CPU paa 2.4 GHz og bruke d paa mitt hk, eller blir det overbelastning o.l

Det er svaert faa som selger prossessorer paa 2.3 GHz!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja info ja :)

Men hvor finner jeg oppdateringer til bios?

Og sp0rsmaalet er fortsat: Kan hovedkortet eller prossessoren komme til skade, eller kan det bli problemer, hvis jeg bruker en CPU paa 2.4 GHz,

paa et hovedkort som er beregnet at prossessoren skal vaere max. 2.34 GHz???

PUH! ble litt langt sp0rsmaale men :)

Lenke til kommentar

Okei la oss ta d siste først - Du skal laste ned den nyeste bios oppdateringen ja. Du trenger ikke alle.

Hvordan du går frem for å flashe bios er sikkert beskrevet på sida der du lasta ned bios'n. Vær sikker på at du har rett bios når du flasher!

Deretter - jeg tror at det vil gå greit å benytte f.eks en 2.6 P4 på et 2.4 max hk sålenge det ikke er hopp i teknologi mellom de forskjellige prosessorene (f.eks barton osv). Send gjerne en mail til hk-produsentet og spør da mitt svar ikke nødvendigvis kan gjelde i alle situasjoner.

Lenke til kommentar
Spiller også en rolle om han har et hovedkort som støtter 533 eller bare 400.

:yes:

da jeg oppdaterte biosen min fulgte det med en text fil som det sto godt forklart hva jeg skulle gjøre når jeg oppdaterte

det beste er å gå i dos og gjøre det derfra...selv om noen kort klarer det i windows da

Lenke til kommentar
Spiller også en rolle om han har et hovedkort som støtter 533 eller bare 400.

:yes:

da jeg oppdaterte biosen min fulgte det med en text fil som det sto godt forklart hva jeg skulle gjøre når jeg oppdaterte

det beste er å gå i dos og gjøre det derfra...selv om noen kort klarer det i windows da

Ok. Flink gutt. :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...