Sobrio Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg la en firepack med Coca Cola i fryseren. Glemte de, og dagen etter tok jeg de ut. Tre av Colaene var helt gjennomfryst, mens èn var is-fri... Flaskene lå i en plastforsegling, som var ubrutt... ? Lenke til kommentar
pululf Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg la en firepack med Coca Cola i fryseren. Glemte de, og dagen etter tok jeg de ut. Tre av Colaene var helt gjennomfryst, mens èn var is-fri... Flaskene lå i en plastforsegling, som var ubrutt...? Jeg husker ikke navnet på det fenomenet, men det er veldig vanlig. Når du åpner den ufryste flasken vil den nesten med en gang fryse igjen. Lenke til kommentar
WASD Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Eventuelt begynner og røre rundt med en pinne, husker ikke grunnen, men var noe på NationalGeo. Ny en, hva skjer hvis du kjører en bli lysets hastighet, og setter på frontlyktene? Lenke til kommentar
Stargasm Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hvordan forklare en som har vært blind fra fødselen hvordan en farge ser ut? Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Eventuelt begynner og røre rundt med en pinne, husker ikke grunnen, men var noe på NationalGeo. Ny en, hva skjer hvis du kjører en bli lysets hastighet, og setter på frontlyktene? Ikke ny. Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Ah. Vinden oppstår av sentripetalakselerasjonen til jorda og friksjonen mot atmosfæren. Vindenergien absorberes sakte av friksjon mot luft og f.eks trær og andre store objekter. Feil! JEg sier det i veldig grove trekk nå da. Når det et sted blir varm luft som stiger. Blir det mangel av luft der. Dvs at det kommer kald luft fra et annet sted for å fylle luftrommet. når luften beveger seg bort dit får vi vind. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hvordan forklare en som har vært blind fra fødselen hvordan en farge ser ut? Det er ikke mulig O_O Men man kan forklare konseptet, og bevise at farger finns. Lenke til kommentar
Faaensoldemor Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Det går jo egentlig ikke ann å svare på hva som kom først av egget og høna, fordi dyrene har alltid utviklet seg. Det har sikkert tatt millioner av år før en høne er blitt som en høne er i dag, så det er ikke sånn at plutselig var det bare en dinosaur som la et helt vanlig hønseegg. Om 10 millioner år kommer få dyr til å se ut som de ser ut nå (hvis jorda finnes fortsatt). Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Jo, høna og egget er simpelt. Ett veldig hønelignende dyr la ett egg som ble til høna vi har i dag. Basicly. Lenke til kommentar
marcusss Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 20 Gud sa: «I vannet skal det myldre av liv, og fugler skal fly over jorden, under himmelhvelvingen.» 21 Og Gud skapte de store sjødyrene og alt liv som det yrer og kryr av i vannet, hvert etter sitt slag, og alle dyr som har vinger til å fly med, hvert etter sitt slag. Og Gud så at det var godt. ... eller så kom høna først. Men alt er jo et spørsmål om hva man velger å tro på, da. Lenke til kommentar
deve87 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hvor langt kan et lite fly? Lenke til kommentar
marcusss Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hvor langt kan et lite fly? 583 meter, sånn cirka. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hvor langt er et tau? Verken kortere eller lengre enn det det faktisk er. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hvor langt er et tau? Dobbelt så langt som fra midten til en ende. Lenke til kommentar
marcusss Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hvor langt er et tau? "Tau" er jo òg en gresk bokstav (T), så den er to pennestrøk lang. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Alle vet at det er lengre til London enn med fly... MEN: Hvor langt kan egentlig et lite fly? Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Litt lengre enn en hare hopper, det er så langt du kommer før du stopper. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Kva ville du sagt viss eg kappa av deg øra? Sånne spørsmål er så sinnsjukt klassiske hjå gutar i 10-års-alderen. Endret 28. juli 2009 av Norvegisk Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Jeg skal være mer presis: hva skjer, hvis du reiser tilbake i tid, og dreper din egen bestefar. På det tidspunktet du dreper ham, er han 15 år, går på skole, og har hverken barn eller kone. En ny dimensjon skilles ut, der du aldri ble født. Men i den dimensjonen du kom fra vil ikke du ikke ha drept bestefaren din, og alt er som normalt. Feil! En ny dimensjon? Det er jo ikke logisk. Kanskje du mente tidslinje? Eller et annet lignende begrep. Det som skjer er at det forgreines en ny tidslinje fra den 5. dimensjon. Som fører til at rommet til den tidslinja (6. dimension) forandres. Derfor vil det bli skapt mange univers der du ikke ekstisterer, men det finnes jo allerede. (Dette er rent "teoretisk", jeg sier ikke at det finnes parallelle univers) Det forgrenes gogooler av tidslinjer med alle de mulige måtene du kunne ha drept bestefaren din, og alle de måtene du mislyktes på, så han vil fortsatt leve. Det finnes sikkert flere univers der du har en pult et hamster enn det finnes stjerner i verdensrommet. Endret 29. juli 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå