Gjest Slettet-376f9 Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Hei, jeg etterlyser spørsmål av typen: -hvor mange runder er det på Bislett stadion? -er det kaldere om vinteren enn på ørene? -hvor lenge varer summetonen? -hvis du ikke gjør noe som helst, hvordan vet du når du er ferdig? -hvordan ser du at malingen har tørket? Altså spørsmål som ikke er mulige å svare på. Sett i gang å poste! Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 hva er vitsen med denne tråden? Lenke til kommentar
fox Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) -hvor mange runder er det på Bislett stadion? 8, du burde vite det. -er det kaldere om vinteren enn på ørene? Vinter såklart!!! Hvis ørene er kaldere, da må jeg kappe de av. -hvor lenge varer summetonen? - det er opp til enhver summetone -hvis du ikke gjør noe som helst, hvordan vet du når du er ferdig? - når jeg føler for det, da er jeg ferdig. nuff said -hvordan ser du at malingen har tørket? - lukt, farge osv. Erfaring veit du så moro -.- Endret 3. juli 2009 av Fox Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 -hvor mange runder er det på Bislett stadion? 8, du burde vite det.-er det kaldere om vinteren enn på ørene? Vinter såklart!!! Hvis ørene er kaldere, da må jeg kappe de av. -hvor lenge varer summetonen? - det er opp til enhver summetone -hvis du ikke gjør noe som helst, hvordan vet du når du er ferdig? - når jeg føler for det, da er jeg ferdig. nuff said -hvordan ser du at malingen har tørket? - lukt, farge osv. Erfaring veit du så moro -.- med andre ord, det eneste spørsmålet som ikke kan besvares med noe som helst logisk svar er mitt spørsmål! /thread Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Er betre med slike spørsmpål som: -Har du slutta å slå kona di? Svarer du ja har du bekrefta at du dreiv og slo kona di. Svarer du nei stadfester du at du driver og slår kona di. Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 -Kor breitt hoppar ein høgdehoppar? Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Er betre med slike spørsmpål som: -Har du slutta å slå kona di? Svarer du ja har du bekrefta at du dreiv og slo kona di. Svarer du nei stadfester du at du driver og slår kona di. Kan du ikke bare svare: "Jeg har aldri slått kona mi, hva snakker du om?" Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Spør: Hvis jeg spurte deg om å ha sex med deg, ville svaret vært det samme som dette spørsmålet? Win. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Kan gud lage en pizza så varm at han selv ikke kan spise den. Viss han lager noe som er så varmt at han ikke kan spise den er har ikke omnipotent. Viss han ikke kan lage det er han heller ikke omnipotent Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Kan gud lage en pizza så varm at han selv ikke kan spise den. Viss han lager noe som er så varmt at han ikke kan spise den er har ikke omnipotent. Viss han ikke kan lage det er han heller ikke omnipotent Spørsmålet forutsetter at gud finnes, og hvis gud finnes vil han ikke være allmektig. Han kan ha makt utenfor vår fatteevne, ja, men likevel ikkevære allmektig! Da kan du like gjerne spørre om hvor mange brunoster det er i en golfball! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Kan gud lage en pizza så varm at han selv ikke kan spise den. Viss han lager noe som er så varmt at han ikke kan spise den er har ikke omnipotent. Viss han ikke kan lage det er han heller ikke omnipotent Spørsmålet forutsetter at gud finnes, og hvis gud finnes vil han ikke være allmektig. Han kan ha makt utenfor vår fatteevne, ja, men likevel ikkevære allmektig! Da kan du like gjerne spørre om hvor mange brunoster det er i en golfball! Nei det er det ikke, det er et standar teologisk og filosifsk sprøsmål brukt til å på peke at viss gud finnes kan han ikke være allmektig. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 -Hvor lang er en lang pinne? Eller: -Hvor kort er en kort pinne? Eventuelt: Hvor lang er gardinen? Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 -Hvor lang er en lang pinne? Eller: -Hvor kort er en kort pinne? Eventuelt: Hvor lang er gardinen? - Lengre enn en kort pinne. - Kortere enn en lang pinne. - Hvilken gardin? Lenke til kommentar
marcusss Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Kan gud lage en pizza så varm at han selv ikke kan spise den. Viss han lager noe som er så varmt at han ikke kan spise den er har ikke omnipotent. Viss han ikke kan lage det er han heller ikke omnipotent "Allmektig" er et fint ord. (Måtte bare ...) Her er Thomas Aquinas tolkning av paradoxet. I følge Descartes, er Gud ALLMEKTIG, og kan derfor lage en pizza så varm at han kan ikke kan spise den, og likevel spise den. Hans kraft står over alt som heter logikk. Og til slutt, C.S Lewis: "not because His power meets an obstacle, but because nonsense remains nonsense even when we talk it about God" (med andre ord: spørsmålet er meningsløst). Den gikk jo fint an å svare på ... Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Kan gud lage en pizza så varm at han selv ikke kan spise den. Viss han lager noe som er så varmt at han ikke kan spise den er har ikke omnipotent. Viss han ikke kan lage det er han heller ikke omnipotent "Allmektig" er et fint ord. (Måtte bare ...) Her er Thomas Aquinas tolkning av paradoxet. I følge Descartes, er Gud ALLMEKTIG, og kan derfor lage en pizza så varm at han kan ikke kan spise den, og likevel spise den. Hans kraft står over alt som heter logikk. Og til slutt, C.S Lewis: "not because His power meets an obstacle, but because nonsense remains nonsense even when we talk it about God" (med andre ord: spørsmålet er meningsløst). Den gikk jo fint an å svare på ... jeg liker veien denn tråden har tatt. Hatten av for herren over meg Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) "Ser jeg feit ut i denne?" Endret 3. juli 2009 av tsg1zzn Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 "Ser jeg feit ut i denne?" Det ligger vel heller under kategorien: "Spøsrmål du aldri skal svare ja på, og heller ikke nøle med å si nei på". Der ligger også: "Syns du hun er finere enn meg?" Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 "Ser jeg feit ut i denne?" Eneste svaret på det er en bitch slap rett i anskitet. Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) den altigt klassiske . hva kom først . høna eller eget? spørsmålet som aldrig kan bli besvaret : finnes gud ? Endret 3. juli 2009 av uskyldig212 Lenke til kommentar
Intramin Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Her er noen: - Hvis det er 0°C idag, og det blir dobbelt så kaldt imorgen, hvor kaldt blir det? - Hvis du setter en kameleon i et rom fullt av speil, hvilken farge ville den blitt? - Hvis du tar et kompass ut i verdensrommet, hvilken retning vil det peke? - Hvis du kjører i en bil i lysets hastighet, hva skjer når du slår på lyset? - Hvor blir det hvite av når snøen smelter? - Hvis du tar en dusj, hvor ville du satt den? - Ville et fly uten vinger blitt kalt "en gå"? - Hvorfor er bokse-ringer firkantede? - Hvis du hadde hatt røngten-syn, og kunne sett igjennom alt, ville du ikke ha sett ingenting? Flere her: http://www.skyone.co.uk/SKYONEFORUM/ShowPo...spx?PostID=1397 http://hamumu.com/forum/archive/index.php/t-10517.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå