Gjest talesynker Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Hei! Sliter litt av og til med noe som minner om stamming eller bokstavstokking når jeg prater. Ibsens ripsbusker kan foreksempel bli ibsens ripsbukser, eller jeg stopper opp midt i et ord fordi jeg ikke klarer å presse ut siste del. har dere noen flere tips om hva jeg kan øve med? har allerede gjenntatt ibsens ripsbusker noen ganger og ser ut til å hjelpe Lenke til kommentar
Ville Vonca Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Hm. Jeg har noe lignende ... Jeg har en tendens til å stokke om på ord eller hoppe over hele ord og stavelser når jeg snakker. Kan være litt småirriterende iblant. Skulle gjerne hatt noen slike øvelser jeg òg Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Buhu, stakkars dere Neida, on topic: Har stammet hele livet, blabla and so on, lærte meg å takle hvordan jeg skal få flyt i en alder av 17-18, vil jeg tro. Letteste trikset om det går i surr er rett og slett å ta et lite innpust i ei setning der det blir krøll, om så et ord med flere stavelser. DU tror alle merker å tenker over det, men er fåtall som gjør det. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Onkelen min slet med det samme når han var liten.. Løsningen for ham var faktisk å legge om dialekten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå