Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc tastatur er amok, skriver feiil

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et stort problem, plutselig idag jeg skulle gå på et nett side og skulle skrive vg.no men da kom det noe sånt :gaadhjgtccf og slette knapp funker ikke.Det føles som om noen taster for meg eller at bokstavene har blitt byttet om ,men alikevel mange bokstaver funker ike.

Så jeg sletta PCen og instalerte alt på nytt og håpet på at den skulle funke normalt men den var fremdeles ødelagt. Det er tastatur på en bærber HP pc.musen funker greit.jeg har ikke søølt noen ting skjedde ute av det blå,muligens virus men vet ikke.

Har bare den PCen hjemme så sitter på iPod touch og skriver.

PCen min er

Windows versjon : Windows vista home premium, service pack 1

system

produsent : HP

modell : HP pavillion dv7 notebok pc

prosessor: Intel® Core2 Duo CPU P8400 @2.26 GHz. 2.27 GHz

minne ram; 4.00 gb

system type : 64 biters

jeg setter veldig stor pris på all hjelp, slitsomt å skrive på iPod touch

80% av knappene funker ikke og resten gir feil bokstaver.

Beklager for alle feil ovenfor

tuusen takk på forhånd

Endret av SmartiX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ehm.. recovery fordi tastaturet er klikk.. håper det var en spøk...

finn ut hav dataen din heter først:

c01702957.gif

(den pila med tallet 1 er laptop modell nummeret)

det modell nummeret skal finnes i denne lista:

http://h20180.www2.hp.com/apps/Nav?h_paget...ng=en&cc=us

når du har funnet den så klikker du på den - velger hva slags windows og om du har 32 eller 64 bits - under "Driver - Keyboard, Mouse and Input Devices" så kopierer du og lim inn hva som er av nedlastbare ting der :)

Lenke til kommentar
ehm.. recovery fordi tastaturet er klikk.. håper det var en spøk...

finn ut hav dataen din heter først:

c01702957.gif

(den pila med tallet 1 er laptop modell nummeret)

det modell nummeret

skal finnes i denne lista:

http://h20180.www2.hp.com/apps/Nav?h_paget...ng=en&cc=us

når du har funnet den så klikker du på den - velger hva slags windows og om du har 32 eller 64 bits - under "Driver - Keyboard, Mouse and Input Devices" så kopierer du og lim inn hva som er av nedlastbare ting der :)

hei. Jeg er ikke så flink med Vista men skal prøve det du skrev ovenfor her.

Takk. Sier ifra om jeg får til eller ikke.

Og til dere to andre oppe jeg skrev feil, beklager.jeg mente at jeg sletta hele PCen(brukte systemgjennopptretning) og instalerte på nytt ikke deffragmentert PCen

ja jeg tror num lock er på.......det er vanskelig å beskrive feilen her , føles som at man trykker på en knapp og tastaturet selv skiver andre bokstaver , f eks jeg trykka på noen knapper plutselig det står 03.07.2009 og jeg trykker på avc knappene så slår cops lock på seg uten at jeg er nær den

men skal prøve det Submit sa

Endret av SmartiX
Lenke til kommentar
Systemgjenoppretting er ikke sletting av operativsystem,du velger en dato,og stiller pc'en tilbake til den dato'en.Det fjerner ikke virus,hvis du mistenker det.

Prøv en scan med Malwarebytes Anti-Malware

Hei

det stod Microsoft gjennopretning da får du opp kalander med dato som tar PCen din tilbake i tid,men jeg valgte vanlig systemgjennopretning da kom ingen kalander eller noe og da formaterer den seg. Men jeg lurte på noe,vis man setter inn ekstra USB tastatur i bærber PCen funker da den eksterne tastaturen som på stasjonære?eller funke ikke det siden du har allerede tastatur på bærber PCen ???? Takk

Lenke til kommentar

Etter en laaaang natt så funker endelig tastaturen.

Det jeg gjordet var at jeg formaterte pcen en gang til. Og på min pc så trykker man på et ikon når pcen har starta opp og du skal velge bruker så har man et ikon på venstre siden og der du har mulighet til å velge noe, bla. at en dame sier akkurat hvilken knapper du trykker og man kan også få opp en liten tastatur på selve sjermen, da kan man bruke musen og bare trykke på bokstavene. Tror det heter skjerm tastatur .

Så i håp om at det submit skrev skulle hjelpe prøvde jeg det. Jeg fant ut nummeret til pcen min og fant pcen på det nettsiden og og gikk under keyboard og lasta ned 4 filer der, alle unntatt tv . Og instalerte hver av dem og måtte restarte pcen for hver gang.

Til slutt siste fil jeg instalerte også restarta men fremdeles levde tastaturet eget liv.

Og nå for ikke så lenge siden så restartet broren min pcen og vips tastaturet er tilbake.

Såå mange Takk til ___________ Submit :thumbup::w00t::love:

Til Mods, Problemet er LØST

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...