Gå til innhold

[Løst]Gammel linux tar all plassen på pc'en!

Anbefalte innlegg

Har hatt linux mint på pc'en min en stund nå. Jeg bestemte meg for å installere Windows XP på den istedenfor linux.

Da jeg hadde installert XP på den var det bare så vidt en GB plass igjen på pc'en. Jeg vet ikke om dette er fordi jeg har installert på feil drive eller noe lignende, eller om linux enda ligger der?

Jeg installerte Windows på E:, hvis dette har noe å si.

Setter stor pris på om noen vi hjelpe meg her raskest mulig.

Takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du putter i og booter XP, så får du først velge HVOR du skal installere det. Hva valgte du her? Jeg mistenker at du ikke har overkjørt linuxen nei...

Takk for svar :D

Jeg hadde det først installert på /:E men for å sjekke om jeg hadde installert på feil så installerte jeg netopp på /C:

Dette virket desverre ikke, har ennå like lite plass.

Lenke til kommentar

Aner ikke hva du mener med C: og E:, det kan være hvilke som helst partisjoner på disken som windows gir dette navnet. Greia er at du må boote fra WinXP-cden, og så når du trykker ENTER for å installere, så sletter du ALLE partisjonene her (med mindre du vil beholde noe), tror du gjør det ved å velge en partisjon (pil opp/ned) og trykke s. Skjermbildet skal se noe slikt ut: http://www.youcanbuildapc.com/images/install/partition.jpg

Når du har slettet alle, får du all plassen ledig som "upartisjonert plass". Så oppretter du f.eks to partisjoner - en for systemet, og en for andre ting og tang. Du oppretter en partisjon ved å trykke p om jeg husker riktig (om det er norsk xp). Og så velger du størrelse for partisjonen. Til slutt velger du hvilken partisjon du vil installere windows på, og trykker ENTER.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...